Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Dina - 3 mars 2011 14:37

Ni vet den där "Hejsan morsan, hejsan stabben, här är brev från älsklingsgrabben..."

 

AnnaMaria har gjort en egen version av det brevet. Ett modernare så då är det inte längre frågan om brev utan sms. Och dessutom är hon inte på kollo utan i Thailand. Jag citerar:


"Tja, sötaste, finaste, älskade, underbaraste, gulligaste, bästaste, himmellika mamma! Skulle du se mig hade du sett mina glimmrande leende hundögon, ett vackert smile och dinendefödda DOTTER. Skulle inte du, o givmilde, kunna sätta in en liten gåva på 1000 kr på mitt konto som födelsedagspresent och för att du älskar mig? Hälsningar från din skatt på andra sidan jordklotet. Puss!"

  

 

Alltså, hon fyllde den 21 februari, hon har fått pengar, vi har varit ute på restaurang, hur länge måste vi fira henne?! Hon är ju värre än mig!!

Men vad jag egentligen ville säga med det här är att inget har förändrats sen 1965 när Vreeswijk skrev "Brevet från kolonin", dom vill fortfarande bara ha pengar...


Och ja, jag satte in pengar på hennes konto.

Ja, jag vet, men

jag är en sån jäkla sucker för smicker.... :-/

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards