Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Middag på Michaelangelo

Av Dina - 26 februari 2011 15:27

Dags för tjejgänget att gå ut på middag.

Restaurangen som valdes för kvällen var Michaelangelo.

Mitt stamställe vad det gällde middagsmat slutet på 80-talet början på 90.

Har varit där många gånger efter det, men det är inte nåt förstahandsval längre då Stockholm har utökat utbudet av intressanta restaurganger sen dess, italienskt är alltid gott men inte längre nåt exotiskt.

Iallafall, jag gick in på nätet för att beställa bord och såg då att nere i deras valv hade dom jazzkväll. Taget! tyckte alla så jag bokade. När jag sedan såg vem det var som skulle sjunga, var valet tveklöst.


Vi var först på plats i valvet, och vi fick en servitör som kallades Mircha.

  

Som vanligt på Michaelangelo var maten väldigt god och vinet utsökt!

Medans vi väntade på maten började dom förbereda för underhållningen. Och så kom hon; den fantastiska Caronline Williams.


Nu måste jag ge er lite privata skvaller. Min exman Uffe, när vi gjorde slut så träffade han ett gäng kvinnor. Bl a Caroline, jag törs säga med all säkerhet att Uffe blev mycket förtjust i Caroline. Och säkert hon i honom, men eftersom Uffe var som en kvalv på görnbete så ville Caroline inte satsa. Big lost för mig och för mina barn som tyckte mycket om henne. Så för att göra en lång historia kort, Uffe flyttade ihop med den högst avskyvärda Weibing, men slutade aldrig träffa Caroline. Weibing vet det och hatar henne för det och för att hon inte ens skulle kunna jämföra sig med Carolines skugga. Jag vet det också och älskar det!

Så när jag såg att en viss Caroline Williams skulle uppträda kastade jag mig på luren och ringde Uffe och frågade om det var den Caroline, och det var det! :-D

 

Så när jag såg att en primadonna kom in i valvet så förstod jag att det måste vara Caroline så jag reste mig och gick fram till henne.

-" Hej, är det du som är Caroline?"

- "Jaaa..."

-"Jag heter Dina, jag är Uffes fd fru, Max och Mias mamma..."

(Ok, så här i efterhand erkänner jag att den repliken skulle få vem som helst att bli nervös) Så hon:

-"Uffe...? Uffe...? Ulf, vem?"

Här började jag skratta för att bara för fem dagar sen så satt Uffe i mitt kök och pratade med henne i telefonen, men det gjorde också att hon förstod att jag är en vän, och vi kramades och isen var bruten.


Vilken röst och vilken fantastiskt kvinna! Och bandet, mkt bra!

  

Tyvärr har jag inte riktigt lärt mig kameran på min jädra mobil, så korten blir lite si och så...

När inte Caroline och hennes band underhöll så gjorde Mircha det. Laila gjorde intryck på honom och uppenbarligen han på Laila, för hon ser road ut.

  

När bandet hade paus så kom Caroline till vårt bord och förärade oss med sitt sällskap.

Och jag var bara tvungen att ta en bild på oss tillsammans. Gissa vem    jag mmsade den till.... Moahahaha... Me like!

Vi fann varandra. Vi gillade varandra. Vi ska ses igen!


Caroline hade en mkt duktig saxofonist med sig, Ivan.   

Ivan är från Tjekien. Det är Jana som var med i vårt sällskap också, så han kom också till vårat bord när dom hade paus.


Michaelangelo är en italiensk restaurang och därmed full av italiensk konst.

Med hjälp av min assistent Anneli ska jag nu, precis som igårkväll, lära er hur man urskilljer italiensk konst från grekisk.

Om statyen var grekisk så hade hans kön varit gigantisk!

  

Men som ni ser är den nästan pinsam... ;.)

Ja, efter det avslöjandet fick jag ju trösta Mircha..

  


Kl var närmare midnatt när vi lämnade restaurangen.

På väg mot Slussen passerade vi Engelen så jag och Anneli slank ner där.

Fy fan, säger jag bara!

Det var som om alla män därnere blivit galna. Det tafsade hela tiden. Mycket otrevligt, så vi gick efter bara 30 minuter.


Jag kom hem kl 02:00.

Kl ringde 05:58 imorse. Oliver skulle åka till Trysil idag. Samling på Observatoriegatan var 07:30...

Jag mådde illa när jag vaknade.


Jag och Anneli hade skojat om det igår när vi var ute att vi skulle stå där som Patsy och Edina från serien Helt hysteriskt.

Så nu har jag bara att säga detta: Anneli! Vart i helvete var du?! Jag stod där själv helt trött och bakis. Bangare!

  

Det här var en av dom bättre bilderna...





 
 
Ingen bild

Sarah

27 februari 2011 11:04

Har läst skvallret flera gånger nu - lika roligt varje gång!

Dina

27 februari 2011 13:51

Ja, jag njuter fortfarande!

 
Ingen bild

Bea

28 februari 2011 18:58


Å, vilka härliga Stockholmsbilder!!!!
Caroline Williams... känner inte till namnet.... Hu jedane mej, det här med ex är ju alltid känsligt, men du har ju en skön o avslappnad inställning, Vännen;)

Dina

28 februari 2011 19:50

Ja vad tusan, vi verkar ju gilla samma saker.. ;-)

 
Ingen bild

Sus

28 februari 2011 23:00

Var tog mellosammandraget vägen? Hur ska annars Sarah ha en chans att hänga med!? :-D

Dina

1 mars 2011 22:12

Ja, fy på mig, ska bättra mig! Imorgon. ;-)

 
Ingen bild

Sus

2 mars 2011 22:20

We're waiting... ;-)

Dina

3 mars 2011 14:35

I´m working on it!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards