Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Bra helg

Av Dina - 14 februari 2011 10:49

Förutom att det kom ett nytt snökaos i fredags så har det varit en underbar helg. Jag har varit ledig och näst intill helt frisk. Óch så får man inte glömma att solen har strålat helt underbart.

Jag skulle ta mig en skön långpromenad i lördag i det vackra vädret tänkte jag. Men folket som brukar gå i skogen verkar ha gett upp. I vanliga fall, så fort det kommer snö så är man ute och trampar upp stigarna eftersom våran skog har en mycket populär vandrings och jobbings led. Men i lördags verkade det som om musten hade gått ur folk, endast en mycket smal stig var upptrampad, knappt, av en sista entusiast.

  

  

För alla Boo nostalgiker, detta är vägen vid Svartpotten.


Max och Micke hade tagit varsin fotölj när jag kom hem. Båda låg i feber.

Max temp var 40,5 så jag gick för att hämta två Alvedon till honom.

Alltså, vad är det för fel på honom?! Han är mitt barn och jag älskar honom, men jag förstår mig inte på han.

När han går ut med sina kompisar så kan han dricka vad som helst och hitta på olika"dumheter" och prova på ännu dummare saker, men två Alvedon vågar han inte ta, då är jag ute efter att ta livet av han?! *suck*

Efter mycket tjat sa han att han hade tagit dem, men när jag tittade efter hade han bara tagit en...


På söndagen var jag tvungen att gå ut och träffa folk!

Jag kunde inte vara hemma med sjuklingarna. Så när Yvonne ringde på morgonen och ville äta brunch var det ett mycket lätt beslut att ta. Så vi träffades... Håll i er nu... på Tabac!

   

Efter en stund ringde även Kirill och ville ansluta sig. Trevligt!

Med trevligt sällskap så varade brunchen fram till middagstid. :-/

Kirill kan inte dricka kaffe utan mörk choklad. Jag tror aldrig jag har träffat honom utan att han kommer med en chokladkaka. Så även den här gången. Och gillar man mycket stark mörk choklad så kan jag rekomendera denna:         

 
 
Ingen bild

Sarah

15 februari 2011 06:58

Vackert på säkert avstånd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards