Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Melodifestival delfinal - 2

Av Dina - 12 februari 2011 22:13

Ja, jag såg ju inte den första då då eftersom jag jobbade...

Men om låtarna höll lika hög kvalitét som andra delfinalen så var det en förlust.


Av dom åtta låtarna som var med och tävlade ikväll så kan jag tro att dom flesta kommer att spelas flitigt på gayställerna runt om i stan. And I will be there dancing! :-D


För att sammanfatta kvällens mello:

1. Brolle - 7 days and 7 nights - Brolle är bra! Och det var han här också, faktiskt så bra så att han skulle kunna skickas till Tyskland, vad jag vet funkar hans stil internationellt och hans röst är oklanderlig. Mycket bra!


2. Loreen - My hart is refucing me - Mycket söt tjej! Har aldrig hört eller sett henne förr. Låten var bra, dansvänlig, den yngre generationen i soffan föll för den. Jag måste säga att den var bland dom bättre. Men vad faan hade hon på sig?! Hon hade nog tänkt sticka nåt käckt, men sen tog tiden slut och hon hängde på sig nystanet bara. Hörru tjejen, resten av Europas damer klär upp sig - eller klär av sig- hur man nu vill, den där utstyrseln är ett big no no..

  

3. Babsan - Ge mig en spanjor - Mello i sitt rätta element, eller var det Babsan som var i sitt rätta element.. Hur som helst, detta var absolut inget att ens fundera på att skicka till stora melodifestivalen, men den var absolut kvällens roligaste låt. Alla vi kvinnor borde göra den till aftonbön. I know I will! Men precis som när After Dark sjöng "Att ta saken i egna händer" så måste man förstå svenska för att uppskatta låten,  så endast Skandinavien skulle rösta på den, i bästa fall. Men det var iallafall tre minuters underhållning, och det utanför mitt sovrum! ;-)

  

4. Elisabeth Andreasson - Vaken i en dröm - Hela Sverige föll i narkos. Vad var det här?! Elisabeth borde vara en sån rutinerad och duktig artist så hon måste väl ha vetat att det här sög! Är detta vad norrmännen ger oss efter all den duktiga arbetskraft vi sänder dem?! Bildt borde ringa upp dem och säga ett sanningens ord! Hon kom sist, where it belongs!


5. Sanna Nilsen - I´m in love - Inget mello utan Sanna. Denna låt vann, och det med all rätt. Detta var schlager, och faktiskt, jag ser dessutom fram emot att få höra remixen. Jag kommer att dansa benen av mig på Golden Hits med den här låten, det spratt i benen när jag hörde den. Men, Sanna borde ha bättre koreografi. Att stå stilla i en bur är ingen hit, Sanna, nä rör på höfterna och låt ditt fantastiska jag ta över scenen.


6. The Moniker - Oh my God - Precis vad jag också sa när jag såg honom. Om det var möjligt för Di Leva att skaffa barn med Ghandi, så skulle resultatet bli dethär.

  

Låten var inte dålig men den var absolut inget för mello.

För en eller två veckor sedan fick jag reda på att Hultfredsfestivalen var återupplivad. Det beslutet måste ha kommit efter att arrangörerna för Hultsfred hade sett genrepet på detta bidraget.  Ja, när jag tänker efter så var han som ett uppåttjack.. :-)

  

Varför flyga med SAS när det finns LSD?


7. Anniela - Elektrisk - Också här en bra danslåt. Inget för mello, men bra ändå. Jag vill ge henne pluspoäng för att hon var så snygg och så chick, chick chick.

  

8. Christian Waltz - Like suicide - En sympatisk ung man. Det är väl vad jag kan säga om detta bidraget eftersom jag vid skrivande stund redan har glömt hur den lät. Låten kom bland dom fem som gick vidare till deltävlingen men där tog det stopp och han gick inte vidare.


Bidrag nr 2 och 6 gick till andra chansen. Direkt till Globen gick bidrag nr 1 och 5!

  

Jag ska avsluta med att citera min dotter, AnnaMaria:


Sverige har röstat riktigt bra idag!


 
 
Ingen bild

sarah

13 februari 2011 07:29

Tack för recensionerna - litar blint på ditt omdöme (har ju inget val).

Dina

13 februari 2011 10:32

Japp, jag är med nästa lördag också! ;-)

 
Ingen bild

Bea

13 februari 2011 20:14

Kul med gayställen! Det önskar jag att vi hade i lilla Karlstad! Jag skulle oxå va där å dansa!!! Men att va gay i lilla Karlstad är nog, tyvärr, inte lika.... vad ska jag säga... accepterat som i Huvudstaden. :(

Keep Dancing, härliga kvinna! ;=)

Dina

13 februari 2011 21:26

Det finns inet bättre ställe än ett gayställe! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards