Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Dina - 11 februari 2011 11:47

Jag fick ringa tillbaks stackars Oliver som var på väg till bussen imorse efter att ha hört på radio att Nackabussarna skulle börja gå tidigast kl 10:00.

När Oliver kom tillbaks så berättade han att det inte gick att gå på gångvägarna. På vissa ställen hade han haft snö upp till låren.


Vid 10-tiden kom nästa besked om busstrafiken, som står still i Stockholmsområdet idag, och det var att den tidigast skulle börja gå efter lunch, närmare vid 13-14-tiden. Jag insåg att det inte var någon mening för Oliver att åka till skolan idag, han skulle bara hinna dit och vända. Så han fick vara hemma. Mia också.


Igår kväll skottade Micke våran garageuppfart, såhär ser det ut idag:

Eftersom Oliver är den enda "mannen" vi har hemma här idag, så fick han gå ut och skotta på uppfarten...        

Av Dina - 11 februari 2011 11:34

Natten till igår blev återigen smömnlös, jag var näst intill galen när jag klev upp. Den här hosten gör mig det, hela nätterna.

Förutom det kände jag mig på bättringsväg.

Men jag ringde Vårdcentralen och sa att jag ville ha hostmedicin.


Svaret var väntat men jag blev ändå grinig att jag måste ta mig ner dit.

Snön yrde och jag var inte 100%, men jag gjorde mig iordening ändå.

Jag var alldeles yr i huvudet när jag kom fram och det blev inte bättre av att dom sa att min underbara husläkare var på långsemester...

Men jag fick gå till en annan.

- Jaha, vad kan jag göra för dig? sa hon när jag klev in.

- Jag vill ha hostmedicin, sa jag.

Hon:

- Det kan man inte bara vilja ha sådär, ska vi undersöka dig först?

Jag:

- Det behövs inte, jag är nämligen på bättringsväg, jag behöver bara nåt som lindrar min rethosta för jag kan inte sova på nätterna, och jag hostar tills jag kräks..

- Men jag vill undersöka dig först. Av med tröjan!...


Vid det här laget, så hade jag gått ute i snöyran tvärs över hela Orminge för att komma till vårdcentralen.

Så naturligtvis så steg febern och jag blev väldigt yr i huvudet.

Så när hon började rabbla alla min "fel" blev jag inte bättre, tvärtom!


Hon slutatde med: "Du har ju influensa! Du borde inte vara ute utan ligga hemma!"

Jag:

- Ja, det hade jag varit också om ni inte promt skulle ha ner mig hit för att kunna skriva ut hostmedicin...


Jag fick iallafall min hostmedicin. Och inatt  har jag sovit bra måste jag faktiskt säga.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards