Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Dina - 5 februari 2011 22:58

I torsdags var jag ledig så 07:40 på morgonen stod jag vid spisen för att göra gröt till min lilla son, Oliver 15 år...

Jag hade lovat honom vid ett svagt tillfälle, starxt innan jag somnade, att jag skulle göra det åt han. Eller för att vara mer exakt, så frågade han mig om jag kunde gå upp och göra gröt åt honom, och i och med att jag vid det tillfället befann mig i twightlightzone, så svarade jag med ett "mmm", vilket självklart tolkas som ett klockrent "ja".

Så halv åtta på morgonen när han ropade från sitt rum och frågade om jag höll på med gröten, var det bara att pallra sig upp.

Faktum var att det var också ett bra skäl för mig att ta mig ur sängen för jag ville vara uppe i god tid, det var som om jag kände på mig att nåt skulle hända idag.


Kl 9:00 stod jag färdig med min dramaten för att gå ner till centrum. Jag gick in till sovrummet för att hämta min mobil och just som jag höll den i handen så ringde det, och den här gången lyckades jag svara. Det var min kompis Babis som ringde och sa att han var här i Nacka och ville ses. Så istället fick jag lämna dramaten hemma och åka till Nacka Forum för en fika med Babis. Det var 18 år sedan vi sågs, så vi hade naturligtvis mycket att ta igen, snabbfikan, som vi skulle ta, varade till kl 11.

  


Efter fikat blev det så dags för dagens besök till Konsum och sen hem igen.

Jag bestämde mig för grekisk mat idag, jag gjorde biffar och klyftpotatis, skitgott. Tyvärr kunde jag inte äta så mycket som jag hade velat när det var dags för middag för jag hade bokat in mig på introduktionspass på gymmet och då passar det sig inte att komma proppmätt.

  

Medans jag höll på med maten hann jag även att hänga upp tvätt och ladda en ny maskin.

Lagom tills maten var klar var det dags att ge sig i kast med strykhögen.

  

  

Så kom kvällen. Kl började närma sig åtta och jag skulle ner till Friskis&Svettis för att gå en introduktionskurs på gymmet. Jag har betalat för gymkortet i tre år men aldrig använt det, så nu var det dags eftersom jag också kände att jag måste stärka ryggen då den har börjat ta kål på mig.

Jag gjorde som jag brukade innan ett pass på F&S, jag satte på mig min gympakläder och över dem drog jag på ett par joggingbyxor.  Men innan jag tog på mig joggingbyxorna stod jag och övervägde om jag skulle raka mina ben eller inte. Jag måste erkänna att jag är ganska slarvig med det vintertid, vilket är väldigt dumt egentligen för nu om någonsin är det viktigt att ha rakade ben för man vet inte vilken dag man halkar och måste in på akuten och dra upp byxbenet. Då vill man ju inte ligga där oförberedd och skämmas!

Jag tog mig i kragen och rakade dem så dom blev som babyrumpor.

Tack och lov! vill jag bara säga. För när jag kom ner till gymmet för att möta Agneta, som instruktören skulle heta, så kom en, en, en... Vad är motsatsen till MILF? FILF? Isåfall så var det en FILF med värsta musklerna emot mig och frågade om det var jag som skulle ha intro. Och det var det, sörru!

När jag gick efter honom hörde jag Diana Ross´hit "I want muscels" i huvudet.

Jag vet inte vem som beundrade honom mest när han visade mig maskinerna och hans muskler rörde sig spänt, jag eller han själv när han såg sin spegelbild, men jag tror jag vet hur jag ska göra nu.


Ps! Jag har träningsvärk i magen på platser där jag inte visste att jag ens hade muskler...

BTW: Jag har även anmält mig till Vårruset. DS


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards