Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Gävle, Top Gun och Flanör

Av Dina - 19 januari 2011 18:03

Detta utspelar sig söndag den 16 januari.

Så var det äntligen dags för Micke och Staffan att få bli stridspiloter för en dag.

Förra årets julklapp var nämligen "Testa Jas el Draken" (eller vad dom nu heter, dom här stridsplanen).

Så 08:15 i söndags stod Susanne och Staffan utanför våran dörr för att hämta upp oss för att åka till Gävle.

  

En kissis i Sandviken.

Och jag kan säga att vi hade iallafall inte tur med vädret. Just idag regnade det ta mig 17 hela dagen.

Efter en snabb fika hos Staffans bror Per och hans fru, delade vi på oss.

Grabbarna körde till hangaren med simulatorn och jag och Susanne begav oss mot Gävle City.



Gävle har som tur är två gallerior Nian och Flanör, vi gjorde båda.

Skönt att kunna gå innomhus en dag som denna.

  


Bara för att jag kunde shoppa, så hittade jag inte nåt jag kände att jag måste ha.

Men inne på Scorett hittade jag vad jag behövde: Badskor!

Dom fanns i blått och i rött och eftersom jag inte kunde bestämma mig, och Susanne inte var till någon hjälp köpte jag båda.


Och Susanne, dom satt som en smäck!

  

Susanne hittade också ett par skor.

Okej då, hennes var kanske ett strå vassare och ni skulle ha fått sett dom om inte min mobil åt upp det kortet...

Efter att ha gått på Ikea och i två gallerior var det dags för fikapaus.

Fika på Flanören, det ni. Trevligt ställe med snygga koppar...

Värre blev det när vi efter fikat skulle leta oss tillbaks till bilen...

Vi gick tillbaks till Nian, dit vi kommit med hissen från garaget. Väl där visade det sig att dom hade stängt så vi blev eskorterade av en vakt till en hiss lite bakom sådär som vi fick ta. 


Grabbarna då. Det var ju för deras skull vi var i Gävle. Jo, dom hade haft jättekul. Dom hade ju fått leka hela dagen med stora leksaker. Kan det bli bättre?! :-)

Dom fick flyga Draken över Sverige. Ja, fast Staffans bror gjorde en avstickare till Finland.

På med G-dräkten.

  

        

Och sen upp i luften!

Vi pratar Topgun på hög nivå!

   

Micke var lite yr i knoppen när vi möttes upp senare. Men så har han en ålder att ta hänsyn till också...

Men det verkade som om dom var mycket nöjda. Micke pratar redan om att bygga upp nåt liknande i garaget, men det kan jag säga att det blir ingenting av med det!

Hungriga och nöjda.

Så var det bilfärd tillbaks till Stockholm.

Den ena schlagern avlöste den andra med allsång sånär som på Micke som låtsades inte kunna texten... Men jag och Susanne diggade loss!

           

 
 
Ingen bild

Bea

23 januari 2011 20:26

Men Dina.... badskor nu?! :)

Dina

24 januari 2011 17:33

Nää, men nu är jag förberedd när sommaren kommer! ;-)

 
Ingen bild

Laila

24 januari 2011 20:07

Vad ska DU ha badskor till?
Jag är på Mickes sida när det handlar om bygget i garaget :)

Dina

25 januari 2011 14:07

Visa upp mig i förstås! :-D

 
Ingen bild

laila

25 januari 2011 22:27

Jaha,för om jag förstått saken rätt lär de väl knappast bli blöta? :(

Dina

28 januari 2011 17:13

Nu tycker jag att hon ska vara tyst! ;-D

 
Ingen bild

Bea

1 februari 2011 23:58

Hej på dig, Dina!
Hur har du det? Längesen jag hörde från dig... Hoppas allt är väl!
Kram Bea

Dina

2 februari 2011 10:19

Gullig dig, Bea! :-)
Ja, allt är bra, jag har bara tappat bromsen... :-/ *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards