Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Dina - 7 januari 2011 11:19

Mig själv!

Jag, född den 12 juli, vilket betyder att jag är född i Kräftans tecken.

Och jag har läst om kräftan och, visst, jag kan känna igen mig på några saker, men, nej, det har inte riktigt vari jag.

Men så fick jag tips av Bea, att om jag visste vilken tid på dygnet jag är född så kunde jag hitta det själv, och det vet jag, jag var lite orolig bara eftersom jag är född i Aten, och jag vet inte om jag skulle hitta det då.

Men det gjorde jag. Den 12 juli 1968, i ottan, är Vattumannen i Månen och här blev resultatet.

Stämmer bra tycker jag själv.


Vattumannen är uppfinningsrik och en riktig nytänkare och de älskar att prova på nya saker. Vattumannen är en individualist som går sin egen väg vilket gör att de inte alltid uppskattar andras god råd. Vattumannen är mycket vidsynt och tolerant och det är få så fördomsfria som han/hon. Vattumannen är verkligen kunskapens tecken, de är oerhört kreativa med många idéer och bollar i luften. Ibland tenderar vattumannen dock att bli så uppslukad av en idé eller ett projekt att de glömmer bort de små och praktiska detaljerna.

 

Vattumannen är ofta engagerad i människors rätt i samhället och slåss gärna för olika ideal och saker. Bland vattumannen återfinns många frihetskämpar och politiska aktiva rebeller. Vattumannen är väldigt solidarisk och har ett stort mått av medmänsklighetlikväl som de är mycket skickliga människokännare. De formligen älskar människor och umgänge även om de då och då vill dra sig undan för att ha en stund för sig själva. Vattumannen är nämligen både utåtriktad men  samtidigt ganska sluten om den egna personligheten, de är oberäkneliga, okontroversiella men också väldigt charmiga och vänliga.

 

Vattumannen är inte mycket för tvåsamhet eftersom de behöver känna sig fria, men samtidigt står vattumannen inte ut med att vara ensam vilket gör att de fota dras till kollektiv eller något annan form av grupper eller sammanslutningar där de kan vara delaktiga och stilla sin ständiga nyfikenhet och strävan efter kunskap och sanningar utan att behöva komma andra allt för tätt inpå livet. Vattumannen håller nämligen trots sitt behov av umgänge alltid en viss distans till andra människor, åtminstonde till en början.

 

Vattumannen är ofta ganska kluvna när det kommer till kärleksrelationer. Dels har de ett starkt behov av närhet samtidigt som de har en djupt rotad rädsla för att binda sig och också ett visst behov av att vara ensam. De kan därför vara tänligen svala i en relation till dess att de verkligen går in i en djupare relation där de kan kombinera sin självständighet med ett engagemang i någon annan, då är de oftast mycket trogna och pålitliga.

 

Bra egenskaper

En rikig idealist

Fördomsfri

Orginell och uppfinningsrik

Intellektull och framåt

Älskar överraskningar

Rolig och vänlig

Lojal och har många vänner

 

Dåliga egenskaper

Kan bli okänslig och distansierad

Oberäknelig som taktlös

Tankspridd och disträ

Kan vara kylig och avståndstagande i kärlek

Egensinnig och oberäknelig

Fixerad av sina egna åsikter



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards