Alla inlägg under december 2010

Av Dina - 7 december 2010 13:23

Jag var med på det förra året och jag tog ställning för det iår också.

Här ska skålas i julmust hela julen lång, för alla barn har rätt till en vit jul!


http://www.vitjul.se

Av Dina - 6 december 2010 08:19

Söndagarna är ganska händelselösa hos oss men rätt trevliga ändå.

Som vanligt började dagen med att Micke kom in med kaffe till mig i sängen eftersom jag gillar att dra mig och lyssna på radion.

Sen åkte han till skytteklubben.

Jag masade mig upp, satte på datorn och kollade bloggar.

Sen klädde jag mig och gick en långpromenad med Athos.

Skogen är så himla vacker i sin vinterskrud.


När jag kommit hem igen efter en och en halvtimme i skogen, hoppade jag i duschen, kom ut och satte på ytterligare en kopp kaffe.

Och det var då som det ringde på dörren.

Där stod den lilla söta pojken som var här för någon månad sen och sålde jultidningar och jag kan bara inte säga "nej".

Så jag beställde en bok och nu hade den kommit.


Micke brukar alltid säga till mig att jag måste säga nej när dom säljer nåt vi inte vill ha (?), men jag kan inte när det är barn. Det går bara inte, jag kommer att köpa nåt.

Så för någon vecka sen när jag såg att det sprang folk omkring på gatorna här och knackade dörr så skickade jag fram Micke.

Två söta tonårstjejer från en idrottsförening sålde julkransar.

Och vips så hade vi också en....

No more comments!


Varje söndag brukar jag göra "Veckans matlista", så även igår och då gör jag automatiskt också  veckans inköpslista. Så när när Micke kommer hem från klubben så åkter vi och veckohandlar.

Samma sak igår...


Medans jag plockade upp varorna satte Micke igång med maten.

     Fläskkotlett med kokt potatis och gräddsås.

Eller Mickes sås, han är så himla duktig på att göra goda såser, den där Micke

Och när middagen var klar så var det som vanligt (numera) bara Micke och jag som skulle äta middag då.

Micke ifärd med att göra matlåda.


Så plockade vi undan och jag kom på att jag skulle göra iordning måndagens mat redan idag, vi ska ha Spaghetti och köttfärssås , så jag tänkte att jag gör iordning köttfärssåsen redan på söndagen, den blir ändå bara godare om den får stå. Så idag har jag bara att koka pasta. :-)

  

  

Sen gjorde jag iordning en kopp te och satte mig vid datorn för att göra Melodikrysset som jag inte hann göra i lördags.


Efter det var det dags att ta itu med veckans strykhög som har blängt på mig varje dag jag kommer in i vardagsrummet. Nu så var det dags.


Kl blev nio och det var dags för ytterligare en kopp te och kvällens tvprogram:

Miss Marple. :-)

   

Filmen slutade vid 23-tiden, så det var bara att gå och borsta tänderna och bädda ner sig.

Ja, det var en alldeles vanlig söndag hemma hos oss...     

Av Dina - 5 december 2010 11:12

Eller nästan i Norrtälje.

Igår åkte vi ut till Tore och Kerstins landställe för 2:a adventsfika, en dag för tidigt jag vet, men söndagarna är reserverade för Mickes skytte.


En resa genom ett underbart vinterlandskap som jag inte kunde fota eftersom Micke inte ville stanna... :-/


Som vanligt när jag kommer så gör Tore, Mickes pappa, sin jättegoda lax till mig. Oavsett vad det serveras för mat så finns det lax till mig. :-)


Tore och Kerstin hade köpt på sig lite elektriska prylar så det var som julafton för Micke och Tore att få sitta och trycka sig fram på dem.

Det betyder också att vi var där hela dagen fram till kvällen.

Då åkte vi hem till ett barnfritt hem med varsin påse snacks och bara njöt av att få vara ifred. :-)

     


Av Dina - 3 december 2010 12:55

Onsdag. Jag kom knappt upp ur sängen.

Febern brännde, halsen värkte och flera dagars sömnbrist tog ut sin rätt.

Jag låg och tänkte på att jag måste ringa och sjukskriva mig, det fanns inte en chans att jag skulle kunna jobba idag.

Men jag kunde inte komma upp ur sängen, så jag låg där och undrade om jag skulle strunta i det och låta dem efterlysa mig...

Men tillslut tog jag mina sista krafter och gick upp och sjukskrev mig.


Tog två Alvedon och slängde mig i sängen igen.

Och det blev inte långvarigt.

Då gick telefonen, det var nämligen julbord med jobbet ikväll och jag hade skrivit upp mig och om jag inte skulle gå så tänkte inte flera av min arbetskamrater gå heller.... :-/

Jag försökte verkligen att uppmuntra till att gå utan mig.

Tillslut såg jag ingen annan utväg än att friskskriva mig och följa med på julbordet. Mer Alvedon.


Jag vill bara tala om att jag tvekade, men tillslut så tog jag dem ändå. Mina klackstövletter. Dom passade så bra med det andra jag hade på mig. Och jag skulle ju inte vara ute sååå länge...

Notera att jag bor i Nacka, där snöskottning inte är av högsta prioritet...


  Jag kan säga att jag ångrade inte alls att jag åkte in.

Julbordet hölls på Engelen i Ga Stan.

Och deras julbord var fantastiskt!

Jag drack ett glas vin till maten, men sen höll jag mig till Citronvodka hela kvällen, av medicinska orsaker, natruligtvis.

Efter att ha avjutit julbord, druckit kaffe och ätit eftrrätt så drog sig alla hem. Utom jag och Fatima.


Vi hade tur, jag och Fatima, vi blev bjudna hela kvällen.

Men vid midnatt tyckte jag att jag hade decifiserat mig klart, så då entrade vi dansgolvet istället.

Och där stod vi resten av natten...


Kl 03.00 stod vi på Slussen och väntade in bussen som skulle gå om en kvart.

Så vi hann ta den traditionella Slussenbilden:

   

Vid det här laget hade mina fötter börja värka...

Och det var inte så uppmuntrande att veta att från busshållsplatsen till mitt hem är det en bra bit att gå... :-/

Här är en Slussenbild, visste inte att jag hade tagit den...

Slussen i natten, hur många gånger har man inte suttit där...

  


Min plan var att smyga in när jag kom hem.

Det sket sig  ganska regält då jag halkade in i halen... :-/ *skrattar*

Micke, som i vanliga fall ligger och snarkar vid 21-tiden, låg som en uggla och tjura i sovrummet med orden: "Jag är inte uppåt!"

Jag tittade på honom: "Nää, jag ser det. Inte nånstans!" ;-)

Sen la jag mig och somnade omedelbart!


Igår när jag vaknade hade jag inte längre ont i halsen!

Vodkan hade gjort mirakel!

Dessvärre hade febern stigit regält framåt eftermiddagen. Fy tusan!

Men det var bara att bita ihop på jobbet och se glad ut...

Kom hem på kvällen, borstade tänderna och slocknade på en gång.

Stackars min kropp... :-/ *ler*

Men idag mår jag toppen igen! :-)

Och Carin, tack för en jättetrevlig kväll! ;-)

     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards