Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Och så är julen över

Av Dina - 27 december 2010 13:55

Julafton.

Låg och drog mig ett tag, sen var det upp och slå in julklappar.

Jag och Micke höll på bra länge.

Plocka det sista och hoppa in i duschen.

På julafton måste man vara ren, så Athos tvingades in i duschen, sen satt han med ryggen emot oss i säkert en och en halv timme..

Vid 14-tiden hade jag tjatat in Max i duschen. Han ville äta först och duscha sen, men serru den gubben gick inte. Ordningen är dusch, Kalle Anka, mat och sen paktetöppning.

När barnen var små brukade vi äta risgrynsgröt till frukost. Men eftersom dom vaknar vid 13-tiden numera så hoppar vi över det.

Inte ville dom se färdigt Kalle heller utan tjatade om att vi skulle äta istället. Såå trista har dom blivit.

Efter maten dukade vi undan och öppnade paket vilket var mycket trevligt då alla var mycket nöjda med sina presenter.

   

Såhär såg vårt vardagsrum ut efter presentöppningen.


Juldagen.

Först var det till att masa sig till jobbet.

Efter det åkte vi som vanligt ut till Åkersberga till Mickes pappa, för att fira jul med hans familj.

Det var en mycket trevlig eftermiddag/kväll och för första gången på åtta år lyckades Tore (Mickes pappa) med sin julskinka. Alla har klagat på den varje år. :-)


Annandag Jul.

När man har jobbat 12 timmar i sträck utan rast är man mör när man kommer hem.

Så mör, så jag märkte inte att Micke hade varit ute i mellandagsrean och införskaffat oss nytt ljudsystem till tn:n...

Och jag hade nog inte reagerat om det inte var så att plötsligt tände Micke ljus.

Micke tänder aldrig ljus. Micke hatar ljus. Han vill ha små spotlights och punktbelysning istället. Jag å andra sidan älskar ljus, jag tycker det är mysigt med många tända ljus.

Så när Micke plötsligt på kvällen går fram och tänder ljus blev jag väldgit snopen, tills jag såg att dom stod på nya pelare, som visade sig vara högtalare.

Fjäsk, kallas det och det funkar, jag vet, jag uppfann det här hemma... ;-)

  

Jag tyckte dessutom att det var underligt att Micke skulle balansera ljusstakar på höga pelare sådär, det är sånt jag gör och han hatar så han blir rädd att dom ska tippa. Men Micke är Micke och duktig på att hitta på lösningar så han hade satt fast ljusstakarna med kardborrband....

  

     

 
 
Ingen bild

Bea

30 december 2010 23:16


Härlig julröra!
Det är så det ska se ut när alla klappar är färdigöppnade! ;)
Ett gott slut och ett BRA 2011 önskar jag Dig o din familj!
Kram

Dina

1 januari 2011 21:08

Tack, detsamma till er, Bea! :-D

 
Ingen bild

Sarah

31 december 2010 20:42

De e min bunker! Ut med dig!

Dina

1 januari 2011 21:07

Luften är fri! Jag vet mina rättigheter!

 
Ingen bild

Bea

4 januari 2011 01:28

Hej på dig!
Ville bara titta till dig.
Hoppas allt är väl!
;)

Dina

4 januari 2011 19:14

Jadå, full upp bara... :-( *ler*

 
Ingen bild

Sus

4 januari 2011 08:48

Saaaknar dig och dina texter!

Dina

4 januari 2011 19:13

Jag förstår, men vissa hävdar att jag måste jobba också???!!! :-/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards