Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Gnällig uppdagering.

Av Dina - 30 november 2010 12:22

I fredags så hade jag ledig dag. Och vart spenderar man bäst sin lediga dag om inte hos tandläkaren.... I två timmar!!

Sist jag var där så visade det sig att under den spruckna tanden hade det blivit infekterat. Detta betyder att bedövnigen tar inte, jag fick fem ampuller till ingen nytta... :-/

I fredags visade det sig att det fortfarande var ingekterat, men något bättre. Hon bemödade sig inte att ge mig bedövning den här gången och det var tillfällen som jag låg en halv meter ovanför tandläkarstolen...

Hon gjorde rent igen, hon hade tänkt börja rotfylla men det gick inte.

Men när hon rengjorde och sprudade vatten och hade sig så åkte alla baciller ner i min hals vilket skulle märkas på lördag morgon.


Lördag. '

På mitt jobb har vi sexveckorsschema, vi jobbar varannan helg.

Men sen några veckor tillbaks så har vi börjat lägga våra egna scheman och eftersom jag var så jäkla trött på att arbeta varannan helg så tog jag bort en helg.

Men jag är också för snål för att mista pengarna, så då har jag satt in dubbelpass lördag och söndag på den ena av mina två arbetshelger.

Jag skulle alltså jobba 08:00-21:30 hela helgen.

Skitkul när jag vaknade lördag morgon med en stickig igensvullen hals.

Men jag pallrade mig iväg.

Det gick bra.

Natten mellan lördag och söndag blev det inte mycket sömn.

Min hals värkte som tusan. Jag hade så himla ont så jag vaknade av det flera gånger.

Så jag var ganska mör när jag tog mig till jobbet på söndagen.

Framåt eftermiddagen var jag så trött att jag bestämde för att ta en powernap på min rast, och jag fick min rast först kl 16.00

Vårat vilorum har ingen dörr och bredvid den ligger "personaltvättstugan".

Först kom en tjej och skulle se om det var ledigt. Och när hon gick så stängde hon inte dörren så lampan lös mig rakt i ögonen.

Jag gick upp och drämde igen dörren allt vad jag orkade.

När jag lagt mig tillrätta och precis skulle titta upp i huvudet kom nästa och skulle hämta sina kläder.

Inte heller hon stängde dörren, men då blev jag tokig.

Jag for upp i soffan och skrek: "Men för i helvete, stäng dörren efter dig, din dumma jävel!!!!"

Japp, så kinkig hade jag blivit.

Men efter det vågade sig ingen i närheten och jag blev lämnade ifred.

Senar på kvällen kom den första tjejen upp på våran våning för att låna tipex.

Tror ni hon fick det?

Nej!

Straffet för att inte stänga dörren efter sig är hårt... ;-)


Efter en tillsynes ändlös kväll kom Micke och hämtade mig kl halv tio.

Äntligen skulle jag få gå hem och lägga mig.

Vid det här laget hade jag fått feber också, men jag tror att det var nog av att jag var trött.

Efter en dusch och en kopp te gick jag och la mig...

Jag hann bara sträcka ut mig när Athos började steppa omkring oroligt och gny.

Det betyder bara en sak: Han måst ut och det är fort!

Eftersom min familj låg och sov fridfullt som små lamm så fick jag tvinga min lekamen upp ur sängen och stappla till ytterdörren och öppan till hunden som måste ut.

Detta upprepade sig ytterligare två gånger under natten, sista gången kl 04:00-


Måndag morgon, jag hade tänkt sova ut, men jag kunde aldrig riktigt somna efter att ha sprungit upp hela natten. Och så värkte halsen som sjutton också.

Så vid åtta gav jag upp och gick upp och tog ut hunden på en morognpromenad.

Kom hem, bäddade sängen åt frukost och tog mig sedan till centrum för att handla.

Jag släpade hem bla: över två kg lax. Två kg kycklingfilé, tre förpackningar vetemjöl, potatis och lite andra saker.

När jag kommer hem så upptäckte jag att jag köpt fel kyckling.

Så jag frågar mina barn om någon av dem kan gå ner till centrum och köpa kycklingfilé...

A, sen. Fick jag till svar och det brukar betyda "om flera timmar efter mycket tjat".

Den andra var trött, hon behövde faktiskt lägga sig och sova en stund, stackars liten...:-/

I vanliga fall hade jag levt rövare och ställt till drama.

Men jag orkade inte, jag var för sjuk...

Så, jag pallrade mig iväg till centrum, igen..

Micke hämtade upp mig där och så storhandlade vi och så åkte vi hem så jag kunde börja med middagen.

Och när maten var färdig, tänk, då var mina barn inte längre upptagna med nåt utan hade tid att sitta med oss och äta...


Imorse vaknade jag kl fem.

Fortfarande väldigt ont i halsen.

När kl var tio hade jag grytan kokandes på spisen.

Sen tog jag Athos och gick på en uppfriksande skogsprommenad i det soliga, friska vädret...

Nu ska jag sluta, jag har en del att stryka.

Måste bli färdig med det, för imorgon är det arbetsdag igen, och då hinner jag inte... ;-/


 
 
Ingen bild

laila

30 november 2010 19:13

Livet är en ständig prövning, ibland mer ibland mindre. Du måste ha lyckats samla ihop "ibland mer" på bara några dagar. Men kära Dina försök se det positiva i det hela...det kan BARA bli bättre!

Dina

30 november 2010 19:27

Jo, ibland är det väl det...
Men det var som för en stund sedan när Oliver kom till mig och berättade att han mådde dåligt och jag tittade på honom och sa: "Och du berättar det för mig för att...?"
Payback time! ;-)

 
Ingen bild

Sarah

30 november 2010 20:02

Men visst stavas det väl m a r t y r? Japp, hade väl för mig det. Du får säkert en extra klapp på axeln av Sankte Per så småningom.

Dina

30 november 2010 22:51

Dramaqueen is my name, martyr is my game... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards