Alla inlägg den 23 november 2010

Av Dina - 23 november 2010 21:54

Lördag:

Idag fyllde min minsting tillika världens älsta bebis(?) 15 år!

Och iår ville inte Oliver fira med oss. Han skulle vara själv med sina kompisar.

Det gjorde oss inte så mycket faktiskt för att vi var sedan länge bjudna på 50 års kalas.


 Det året jag fick Max, min äldsta, så var vi åtta mammor på samma gård som fick barn inom en tre tremånadersperiod. Många barn blev det. Maria var en av dem, hon fick sitt andra barn då så sen dess har vi varit vänner. Hon fyller dagen innan Oliver. Nu var vi bjudna att fira henne så det passade bra för Oliver att fira med sina vänner själva. Vi hade bunkrat upp med massor av chips och dipp och till dom flestas besvikelse läsk.


Det var mycket trevligt att få åka tillbaks till min gamla gård och träffa gamla vänner och grannar.

Här tillsammans med Sussie och Richard, dom fick också barn då, tvillingar en pojke och en flicka.


Vid midnatt lämnade vi festen.

Som den goda mor jag är var jag tvungen att åka hem och baka smörgåstårta.

Det var fasiken inte lätt att finhacka ingridienserna efter välkomstbål, vin och drink.

Men när klockan var Närmare två var jag färdig med två sycken tårtor, en med skinka och en med räkor.

Och vad gjorde Micke?

Officiellt låg han inne på kontoret/gästrummet och tittade på en film, men när jag gick in för att säga nåt så såg han ut såhär:


Söndag:

Jag var så seeeg.

Och till råga på det så fick jag ett sms utav Yvonne, Olivers gudmor, att hon var jättesjuk och kunde inte komma.

Hon var den enda orsaken till att jag gjorde smörgåstårta mitt i natten...

Nåväl, det var synd om henne, hon lät så ynklig och tjock i halsen så vi ville ändå inte ha hit henne... :-)

Idag skulle vi fira Oliver.

Oliver har varit ganska mycket tonårstint och skitjobbig och dryg emellanåt. 

Och nåt som är nytt är att han inte går upp på en gång på morgonen längre, utan jag måste tjata och när jag tjatar blir han sur.

Jag har fram tills nu alltid väckt honom, jag har alltid ställt min väckarklocka fast jag är ledig eller jobbar kväll för att han ska komma upp.

Han har tyckt att väckarklockan var hemsk och ville att jag skulle väcka honom, det var mycket trevligare tyckte han.

Men inte nu, nu vill han själv.

Och då ska han naturligtvis få göra det själv.

Så vi köpte den mest irriterade väckarklockan vi hittade.

När larmet börjar tjuta så flyger "propellern" iväg runt i rummet.

Och för att få tyst på klockan måste man upp och fånga den och sätta tillbaks den på klockan.

Funkar skitbra! Tyvärr tror jag inte att den kommer att leva länge... :-/ *ler*

Nå, han fick faktist en moppe också!

Lite frustrerande eftersom den står i garaget och kan inte användas förrän till våren. Tyvärr har jag inte tagit någon bild på den.


Måndag:

Ooops! Snart är det 1:a Advent...

Och mitt hem är inte julstädat än. Faktum är att jag inte ens har påbörjat någon julstädning.

Så i måndags gick jag upp kl 8:00 eftersom jag inte behövde ställa någon klocka...

Ok, jag ställde den för säkerhets skull... Det är inte lätt för en mamma att bryta ett flerårigt mönster bara över en natt... :-/

Och ingen behöver kommentera att jag är patetisk, jag vet det redan...

Iallafall kom jag upp i tid och åt frukost.

Sen gick jag in i mitt sovrum och rev ut allt. Jag våtdammade lister, gardinstången, sängen. Tvättade gardinerna, röjde, slängde, flyttade runt gjorde det så fräscht och fint. Sen gick jag ut och tog badrummet. Samma sak där, den blänker nu. Det är så fint så jag blir nästan sur när någon använder den. *ler*


Idag är det tisdag, och jag har jobbat 08:00-20:30.

När jag slutade kom Micke och hämtade mig och när jag kom hem så hade han en överraskning till mig:

Jag har önskat mig en sån hur länge som helst!

Världens bästaste Micke!             

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards