Alla inlägg den 12 november 2010

Av Dina - 12 november 2010 16:45

Under två veckors tid har allt gått på ackord för mig.

Jag har varit så trött på kvällarna att jag har inte orkat skriva.

Jag har läst andras bloggar medans jag har druckit mitt kvällste, sen har det varit sängen.


I tisdags förra veckan tog jag mig äntligen till tandläkaren, för att laga den tand som jag har bitit av och lagat provisoriskt på tandakuten för någora veckor sen.

Eftersom jag inte har varit hos tandläkaren på fyra år så hittade hon en del "småsaker" som måste fixas, förutom två tänder som ska få en varsin krona.

Summa summarium: 23 310 kr. Som hittat! :-/


När jag gick ifrån tandläkaren så tänkte jag att det verkar som om det inte är meningen att jag ska ha några pengar på mitt konto, så jag gick och köpte mig ett par nya vinterstövlar. Så när jag åkte hem ifrån stan hade jag 100 kronor kvar på mitt konto. Ordningen återställd.

Men jag var jäkligt nöjd med mitt köp!

 


Så löpte veckan i sin vanliga bana. På lördagen överraskade min kollega Anneli mig med att följa med på F&S dans. Hon köpte även ett årskort där, det är bra, då kanske vi kan sporra varandra. Jag har betalat för gym i tre års tid, jag har varit där en gång. Men dansen är rolig, den går jag på så ofta jag kan.


I måndags, denna vecka, började vi med ett nytt schema på jobbet. Kul men lite rörigt nu i början, vilket iofs var väntat. Nu lägger vi våra scheman själva.


Torsdag, igår alltså, var det ledig dag. Jag klev upp på morgonen och hittar Antonia, våran honkatt, i Athos bädd tillsammans med Athos. Det är väldigt ovanligt för att hunden brukar inte tycka det är ok att sova så nära katterna då han är lite rädd för dom eftersom han har fått sig sina smällar. Så när dom kommer för nära brukar han flytta på sig. Mördarhund som han är....

  På eftermiddagen var det dags att åter ta sig till tandläkaren för att påbörja behandligen.

Jag har ju inte hittils haft så stor erfarenhet av tandläkare förut, så när hon började prata "pelare" och "kronor" så var det rena rama grekiskan för mig *ler*

Men jag tittade i Mickes mun, han har kronor, och det såg riktigt schysst ut. Jag är nöjd. Eller jag hoppas att jag kommer att bli det för just nu värker hela nedrekäken på mig, 90 min hos tandläkaren med öppen mun full av verktyg var lite jobbigt. Men det värsta är gjort nu, enl Inga, som hon heter.


Idag när jag kom till jobbet såg jag en mycket fin tavla i våran korridor.

Laila hade gjort den. Den är jättefin.

Och Laila, jag visade upp den överallt när jag gick hem och alla blev jätteimponerade!

Nu hänger den på en vägg hemma hos mig men jag har inte alls släppt idén på att Laila ska göra en på varje fast personal och hänga upp i våran korridor.

Och det fick gehör av många, Laila, så det är bara köpa pärlor på Panduro och lämna ner kvitto till "Youknowwho". :-D

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards