Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Tillbaks till vardagen.

Av Dina - 31 oktober 2010 21:59

I våras var jag så duktig och började på min Herbalifediet.

Den funkade alldeles utmärkt och jag mådde jättebra.

Men så kom semestern och dieten gick käpprakt åt skogen. Det var en omöjlighet att försöka hålla någon form av diet.

Och sen var det nåt annat, och sen var det främmande från Grekland, och sen var det mamma, och *poff* så satt kilona där igen...*suck*

Men nu får det vara nog.

Nu ska jag börja igen, from imorgon, måndag.

Men innan jag började min diet var det en sak jag bara måste äta, nämligen en grillmacka på Tabac.

Så jag rinde den person jag vet aldrig bangar en lunch, Yvonne, och vi bestämde att vi skulle bruncha tillsammans.

Kl 11 skulle vi träffas idag vid Tabac.

Yvonne ringde mig när jag var nästan vid Slussen och sa att Tabac inte öppnade förrän kl 12, så vi bestämde att vi skulle träffas vid Katarinahissen för att gå en sväng på Götgatan.

Jag hade ett ärande där så då kunde jag lika gärna göra det idag.

Väl på Götgatan märkte vi att även butikerna öppnade 12, det var ju söndag.

Så vi gick in på Coffee by George och fikade sålänge.

  

Ja, ok, vi tog en liten aptitretare också i form av en brownie.


Vid 12 reste vi oss och gick och köpte en present till Oliver som snart fyller 15 år och sen promenerade vi ner mot G:a Stan och Tabac.

Vad jag njöt!

Tiden går fort när man har trevligt och plötsligt var kl närmare 15 och jag var tvungen att börja tänka på refrängen.

Jag skulle ju börja jobba idag nämligen.

Nu medans jag sitter här har jag även smällt i mig en halv påse chips.

Man har alltid rätt till en sista måltid. :-)

  

 
 
Alex

Alex

1 november 2010 09:09

Go go go!!!

http://tantalexandra.se

Dina

1 november 2010 09:11

;-)

 
Ingen bild

Bea

6 november 2010 23:29

Kämpa på, Dina!!!
Du fixar det! Du är stark och tar dig dit du vill, vad du än vill! Jag tror på dig!!!

Dina

7 november 2010 10:37

Tack Bea! :-D

 
Ingen bild

Bea

8 november 2010 21:02

Tänkte bara höra hur det går för dig? :)Jag hejar på...

Själv kämpar jag ju mot "utmattningen". Jag är tydligen inte utbränd, som tur är... Utmattning är förstadiet till utbrändhet, om jag uppfattat saken rätt. I alla fall: Har börjat en stresshanteringskurs idag. Ska hålla på i 6 v. Jättegivande! Kommer lära mig yoga!!! Spännande...

Må gott i kylan, min vän!

Dina

11 november 2010 10:29

Tack Bea.
Det är egentligen bra med mig. Det har bara varit lite mycket att göra runt omkring, så jag har varit sååå trött på kvällarna att jag inte har orkat blogga... :-/ *skämslite*

Vad bra att det "bara" var utmattning, utbrändhet kan ta flera år...:-(
Ååhh, jag ääälskar yoga. Jag yogade förut, innan jag opererade handleden, nu kan jag tyvärr inte. Än, hoppas jag, men jag längtar verkligen efter att få göra det igen.
Lycka till! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards