Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Dina - 31 oktober 2010 21:59

I våras var jag så duktig och började på min Herbalifediet.

Den funkade alldeles utmärkt och jag mådde jättebra.

Men så kom semestern och dieten gick käpprakt åt skogen. Det var en omöjlighet att försöka hålla någon form av diet.

Och sen var det nåt annat, och sen var det främmande från Grekland, och sen var det mamma, och *poff* så satt kilona där igen...*suck*

Men nu får det vara nog.

Nu ska jag börja igen, from imorgon, måndag.

Men innan jag började min diet var det en sak jag bara måste äta, nämligen en grillmacka på Tabac.

Så jag rinde den person jag vet aldrig bangar en lunch, Yvonne, och vi bestämde att vi skulle bruncha tillsammans.

Kl 11 skulle vi träffas idag vid Tabac.

Yvonne ringde mig när jag var nästan vid Slussen och sa att Tabac inte öppnade förrän kl 12, så vi bestämde att vi skulle träffas vid Katarinahissen för att gå en sväng på Götgatan.

Jag hade ett ärande där så då kunde jag lika gärna göra det idag.

Väl på Götgatan märkte vi att även butikerna öppnade 12, det var ju söndag.

Så vi gick in på Coffee by George och fikade sålänge.

  

Ja, ok, vi tog en liten aptitretare också i form av en brownie.


Vid 12 reste vi oss och gick och köpte en present till Oliver som snart fyller 15 år och sen promenerade vi ner mot G:a Stan och Tabac.

Vad jag njöt!

Tiden går fort när man har trevligt och plötsligt var kl närmare 15 och jag var tvungen att börja tänka på refrängen.

Jag skulle ju börja jobba idag nämligen.

Nu medans jag sitter här har jag även smällt i mig en halv påse chips.

Man har alltid rätt till en sista måltid. :-)

  

Av Dina - 31 oktober 2010 21:46

För nåt år sedan så hade Lidl Greklandsdagar, då importerade dom varor från Grekland. Och dom smakade dessutom grekiska.

När jag och Sarah fick reda på det åkte vi genast dit och köpte upp allt dom hade kvar.

Tyvärr tog dom slut så jag skrev till deras huvudkontor och frågade när dom skulle ta in mer.

Dom svarade att dom inte visste, men att dom absolut skulle göra om det då det hade varit mkt populärt.

Nu var det dags igen.

Så jag tog min dramaten och skyndade mig ner till Lidl.

Jag köpte den enda grekiska yougurten som smakar riktig grekisk.

Så köpte jag små fetaost pajer och spenatpajer som är himelskt goda

Och som är en succé att bjuda på som snacks eller som plock när man har folk hemma.

Den här gången köpte jag även Gyros, inget jag själv äter men jag vet att ungarna och Micke är väldigt förtjust i det när vi är i Gekland.

   

Sen gick jag förbi Coopen och köpte libanesiskt pitabröd.

      Mamma åkte ju hem i lördags morse, så vi gjorde lite Grekland här hemma.

Jag gjorde tzatziki, stekte upp gyrosköttet, värmde pitabröden, skar sallad och fritterade pommes.


  

  

Det blev nästan som vi var i Grekland allihopa.

Tack för det, Lidl! ;-D


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards