Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Dina - 26 oktober 2010 22:50

Söndagen tillbringades inomhus.

Det regnade ta mig 17 hela dagen.

Den enda gången vi lämnade huset, förutom att rasta Athos, var en sväng till Ica Maxi för att storhandla.


Måndagen tillbringades, håll i er nu, i Forum.

På kvällen bakades bröd.

Ja, det var i korta drag vad vi gjorde.


Tisdag förmiddag tillbringades i..... Forum. Dom sista köpen skulle göras och pengar skulle växlas.

Vid lunch plockade min exman Uffe upp oss för att luncha i Nacka Strand.

Café och Restaurang Fatzer.

http://www.fazer.se/Produkter_och_tjanster/Restaurang--Cafe-/Fazer-Cafe--Restaurang/

Kan rekomenderas, faktiskt.

Sen var det hem och gå ut med Athos medans mamma började förbereda middagen.

När jag kom hem fick jag det otacksamma jobbet att skala potatis till 8 personer plus två matlådor...

Så kom äntligen Susanne och Staffan.

Jag hade ju frestat med Stifado för ett par veckor sen, en rätt Susanne tycker mycket om, och jag lovade henne det. Så today was the day.

Tyvärr glömde vi fota vid matbordet, men det blev några kort när vi sen förflyttat oss till salongen för evening tea.  

Det var väldigt kul att se dem igen. Ibland går det alldeles för långt mellan gångerna!

  

Av Dina - 26 oktober 2010 22:24

 

Vädret hade blivit bättre, dvs det snöade inte, så jag och mamma åkte in till gamla stan.

Mamma ville köpa presenter till sina väninner, "Sverigesaker", det vill säga, turistprylar.

Jag tror att om någon skulle besöka min mammas väninnor så skulle dom hitta, kaffekoppar, grytlappar, kökshanddukar, tändsticksaskar, dockor, salt och pepparkvarn med Sverige/Stockholmsmotiv.

Mamma tröttnar aldrig på att köpa sånt.

Och med tanke på att hon har handlat en massa så fick vi även ta oss till mammas favoritväskaffär och köpa en stor väska att ha som handbagage, hennes resväska är numera redan full.  

I slutet av Västerlånggatan, nedanför slottet, var det folksamling, en stor grupp islamister stod och delade ut flygblad och informerade om Islam. Dom var jättetrevliga. Så trevliga så t om min mamma log mot dem, utan kommentarer om att dom är vilseledda...

När vi gått över Rådhusbron så stod Hinduer el om det var Hare Krishna och gjorde likadant.

Och när vi kommit till Drottninggatan stod dom Kristna.

Jag vet inte varför alla var ute samtidigt, jag verkar ha missat nåt.. :-/

- Här får du en fribiljett!

Det var en kille från den kristna gruppen som höll fram ett papper mot mig.

Han såg ut som en grekiskgud.

Jag tror jag ska gå på fest. Jag tittade på min biljett när jag kom hem och såg att det var för två. Kanske tar jag med mig Mia.

"Jag är inte rädd, jag ser ljuset..." ;-)

  

På kvällen bakade mamma fetaostpaj.

Mycket gott!

Så det snaskade vi på.

På kvällen var det mys i soffan.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards