Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Dina - 11 oktober 2010 19:30

Nu har mamma varit här i tre dagar, jag räknar inte torsdag eftersom hon kom på kvällen.

Så idag var det dags att gå till hennes älskade Nacka Forum. Har ni förresten sett reklamen? Dom måste ha gjort den med henne som förebild...

Iallafall, vi slog ihjäl tre timmar där.

  

Jag hade förvisso lite ärenden, Oliver behövde nya skor till fotbollen och så.

Vi slank in på Åhlens, och där var den. Min väska...!

Och natrurligtvis kunde jag inte gå utan den.

Jag har fotat den innan Micke kommer hem, nu måste jag "gömma" den tills det är dags och ta fram den.

Då kan jag svara, när han frågar om jag har en ny väska, "Den här? Den har jag haft lääänge...! ;-)

Innan vi lämnade Forum drabbades jag av kärlek vid första ögonkastet.

Det var i en annan väska. Det var den coolaste, finaste, underbaraste väskan som jag sett på länge.

Tyvärr hålls den som gisslan i en butik och jag kunde tyvärr inte lösa ut den, då vissa skulle ha nya fotbollsskor...   

Jag skulle snabbt visa mitt nya fynd. Innan Micke kommer som sagt... :-D  

Av Dina - 11 oktober 2010 09:24

Söndagen bjöd på ett härligt höstväder. Sol och vackra färger, så mamma och jag tog en promenad till OC, igen...

Vi hann knappt komma hem förrän det ringde på dörren, och en man frågade vart jag ville ha veden.

Sen tog jag en härlig skogspromenad innan det var dags att jaga ut barnen för att hjälpa till med veden.

Ett bland dom få tillfällerna man märker att barn är bra. ;-)

Efter några ljudliga suckar stod dom på garageuppfarten.

AnnaMaria och Emelie, hennes kompis, fortrarande i pyamasbyxor.

Klockan var trots allt bara rund 14.

"Du kommer hamna på bloggen i dom där byxorna" sa jag till Emelie och hon bara skrattade.

Så här är hon i sina pyjamas, Mia hann smita iväg med en skottkärra ved.

  

Och mamma hjälpte till-

Så kom Max och hans kopis Ville och då sa det bara "tjoff" så var allt borta från garageuppfarten.

Micke stod på altanen på baksidan och staplade.

Vi fick dessutom äntilgen upp vardagsrumslampan som jag köpte för några veckor sen. Micke ville egentligen inte ha någon taklampa, han vill ha 1000 smålampor istället, men serrö det fick han inte, å andra sidan har vi bott här i över sex år...

  

Förut hade vi alltid "Filmkväll" hemma.

Antingen på fredag el på lördag, berorende på hur jag jobbade.

Men allteftersom barnen blev äldre droppade dom av ett och ett.

Men så igår, så bunkrade vi upp med chips och ostbågar och satte oss för att se söndagsfilmen Indiana Jones Jakten på den försvunna skatten.

  

         Bilden blev inte så jättebra, jag vet.

Den som älskar tvkvällar mest är Micke.

Han har många åsikter om vilken film vi ska se innan han intar sin tvtittarpossision.

  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards