Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Dina - 9 oktober 2010 21:15

En timme senare än planerat landade hon i torsdags eftermiddag.

Mamma, alltså.

Det är nåt med alla greker som har bott i Sverige en gång i tiden, frågar man dom vad dom vill äta så är svaret "Korv med bröd". Min mamma är inget undantag, så torsdagens middag bestod av just det, korv med bröd.

Fredagen bjöd inte på något vackert väder precis, men det var uppehåll så pass länge att vi kunde ta oss till OC (Orminge centrum).

Där finkammade vi alla butiker i jakt på köpobjekt.


Lördag.

Jag gick till F&S, danspass. Mamma var hemma och bakade börd.

AnnaMaria hade beställt kvällens middag, Stifado.

Det är en maträtt som egentligen görs på kanin, men ingen av oss äter det så vi gör det på kyckling. Funkar jättebra, för att inte säga bättre!

Till det äter man friterad potatis, som man oftast gör i Grekland, min diet kommer gå åt skogen.... Jag älskar nämligen friterad potatis.

Morbror Leo och Oliver.


Susanne, just som vi satte oss till bords och jag såg maten såg jag dig framför mig, så jag skyndade mig att hämta kameran. Nästa gång ska jag ringa innan så du hinner hit!        

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards