Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Ingen svamp utan Laila

Av Dina - 5 oktober 2010 22:54

Med nyvunnet självförtroende tog jag Athos och begav mig ut i skogen. Jag vet sen tidigare att min skog inte är en bra svampskog, då folk strövar i den alla tider på dygnet sju dagar i veckan. Men lite finns ju det har jag sett, och idag är det dessutom tisdag och kanske att jag skulle hitta nåt om jag gick "offroad".

Har jag sagt att jag tycker hösten är vacker?

Jag tycker den är jättevacker!

Jag gick och tittade på alla träd och alla färger.

Men så kom jag på att det blir nog lättare att hitta svamp om jag tittar ner i marken istället.

Till slut var jag tvungen att nästan dra näsan i jorden för att försöka hitta nåt.

Och denna lurviga sak fann jag. Han borde ha gjort sig till puppa för länge sen väl?

Efter nästan en timmes vandrandes mitt ute i vildmarken, hade jag bara hittat 4 små ynkliga svampar. Fyra.

"Och det var då som det stora vemodet rullar in ". :-)

Jag hade gått så långt in att jag fattade att jag hade nästan en timmes prommenad ut ur där jag var också.

Athos däremot var som en kalv på grönbete. Han älskar offroad. Han sprang omkring som en valp igen. Och varje vattensamling han hittade smakade han på. Hans andedräkt är hemsk just nu, men han är glad..

  

     Jag var nästan ute ur skogen och uppe på stigen när jag såg en hel klunga med höstkantareller. Men dom flesta var små, så jag lät dem vara.

Så, jag kan sammanfatta mina dryga två timmar i skogen med att om inte Laila är med så blir det ingen svamp uppenbarligen...

Detta var allt jag fann:

Och jag gick på samma ställen som Laila lärde mig.

Jag var t om och letade bland löven..

Det är tur att jag hade svamp efter Laila, så det räckte till middagen idag.

I helgen ska jag hitta mig en annan skog!

     

 
 
Ingen bild

Bea

7 oktober 2010 23:15

Ååå, vilka härliga höstbilder! Jag tycker också att hösten är underbart vacker!
Du fick dig i alla fall en skön promenad!!! ;)

Dina

9 oktober 2010 18:22

Ja-a, jag med. Om jag gifer mig någongång hoppas jag det blir på hösten, utomhus! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards