Alla inlägg den 29 september 2010

Av Dina - 29 september 2010 22:59

Min bloggvän Bea varnade på sin blogg om 118 800, http://beabloggar.bloggplatsen.se/2010/09/28/3652081-varning/. Men, född i Apans tecken som jag är kunde jag inte låta bli.

Det går inte att säga till mig att det är hett där, du kommer att bränna dig, jag måste känna själv...

Så, jag gjorde som hon, jag smsade frågan "Vem är Dina, ägare av Dinasblogg?"

Och fick tillbaks svaret:


Dina är en tjej som är så online som man bara kan vara. Dagarna fylls av febril aktivitet på msn och facebook och andra forum. Hon skriver en egen blogg och läser 300 andra bloggar om dagen, där Kissie, Dessie och Paow är de självklara favoriterna. Livet utanför datorn är inte så spännande dock, fram och tillbaks till skolan och lite folköl och hångel på helgerna.

Mvh 118800


Jag blir både full i skratt för att det är så långt ifrån mig det bara går.

Känner bara till Kissie till namnet, har aldrig hört talas om de andra två.

Skola? Folköl? Hångel på helgerna??

Jag blir nostalgisk! ;-D

Vilket jäkla trams ändå, jag hoppas tjänsten var gratis!

Av Dina - 29 september 2010 13:03

Det finns bra lärare och så finns det underbara lärare.

Och i Olivers skola är samtliga både bra och underbara.

Jag kommer att gråta floder när Oliver går ut nästa år.

Iallafall.

Att jag inte kan hitta svamp hade spritt sig till skolan och i måndags när Oliver kom hem så hade han fått en påse med svamp av sin lärare att ta hem till mig.

Såhär mycket svamp har jag inte ens hittat samanlagt i hela mitt liv.

Underbart!

  


Av Dina - 29 september 2010 12:47

Eller snarare ett flygplan.

I torsdags morse fick vi besök från Grekland. Max fyra bästa kompisar, nåja, den fjärde var nog mer än kompis, kom och besökte oss i Sverige.

I torsdags var vädret underbart. Jag hade bara ett linne på mig, men deras kommentar var: "Fy, vad kallt!"...

Och jag tänkte: "You just wait..." *ler*

Det var iallafall kul att ha dem här. Och jag fick väldigt mycket hemlängtan, jag har ju inte varit där på två år....


I lördags fick vi mer finbesök. Sarah och Totis tittade förbi och hade världens goaste Malte med sig.

Malte fanns sig snart tillrätta och tyckte att det fanns mycket spännande saker här. Som tex Athos. För att inte nämna Athos matskål...

Sen hittade han ett annat mycket roligare gäng att "bonda" med. Nämligen alla stora barnen.

Och dom bar stormförtjusta i honom, han gick laget runt hela tiden.

  

När Malte kände sig som en i gänget, efter ett tag ville han inte vara sämre än de.

Så när han märkte att hans flaska inte kommer att innehålla något mer än vatten, tog han saken i egna händer och gick och hämtade sig en annan...

   

Hade det inte varit för att jag måste jobba, så hade Maltes mamma fått åka till Cypern utan honom. Vi hade behållit honom här. Nästa gång.. ;-)

När ungdomarna sen skulle gå ut, fick Malte bråttom att klä sig han med och pekade efter dom och ville med. Plutten! Han är så jäääkla söööt!!

Igår tisdag åkte dom hem.

Gud så tomt det blev, och så mycket plats det blev plötsligt.

Våran familj sjönk från nio till fem igen.

Men lite skönt var det också...  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards