Alla inlägg den 12 september 2010

Av Dina - 12 september 2010 09:40

En sammahfattning av veckan som gått.


Jag hade för ett tag sedan bitit av en ganska stor bit av en tand. Enda ner till roten, men förutom att det var vasst på tungan störde den inte så mycket.  tills fredagen förra veckan...

Jag jobbade tyvärr helgen + måndagen, så Citodonet härjade fritt i min kropp. Har aldrig ätit så mycket smärtstillande förut.

Tisdagen hade jag ledigt dag, och efter att jag vaknat tog jag mig till Tandakuten på St Erikssjukhus.

Efter att ha väntat dryga två timmar i väntrummet, började värktabletterna släppa, så när det var min tur gick jag raka vägen till stolen och satte mig.

Tandläkaren kom in och jag hörde någonstans långt bort hur hon presenterar sig som "Katina".

Jag tänkte lite snabbt att det lät grekiskt, men jag orkade inte bry mig, jag hade ont.

När hon ställde sig över mitt huvud tyckte jag att hennes ögon verkade bekanta. Så jag satte mig upp och frågade vad hon hette i efternamn.

Aahh, det var min hemspråkslärarinnas dotter! Vi dansade också i samma grekiskadansgrupp som barn. Väldigt kul att se henne!

Jag uppmanade henne att vara mycket givmild med bedövningen för gammal vänskapsskull, och det var hon. Jag hade en halvsides förlamning, inkl tungan, till sent på kvällen... :-)

Men efter att inte kunnat dricka en kopp kaffe på två dagar, så var det en njutning att få ta sig en kopp på eftermiddagen. Kaffe har aldrig smakat så gott!


Onsdag var det åter en heldag på jobbet till sent på kvällen...

Torsdag fyllde min väninnas dotter Elin 14 år, så vi var bjudna till dem, jag och Oliver. Jag hade ledigt dag, och innan jag går hemifrån så är det ett "måste" att middagen är färdig.

Jag gör ju matlista varje söndag, och tänkte inte mig för att jag skulle bort på torsdagen, och den dagen hade jag skrivit att vi skulle ha hemmagjorde köttbullar... Vilket slavgöra, jag gjorde köttbullar på 2,5 kg köttfärs, trodde jag aldrig skulle bli färdig.

Nästa gång blir på julafton igen.

Det kommer att blir konstigt att laga mat när det bara blir jag och Micke kvar...

På väg hem ifrån Sara och Elin, kl är närmare halv tio på kvällen, kännde jag att om jag ändå har svullat hela kvällen kan vi lika gäran fortsätta. Så jag och Oliver satte oss på McDonalds i Slussen och åt middag.

Bravo Dina!


Fredag var det åter jobb hela dagen till sent på kvällen.

Lördag. Min första dag som aktiv medlem. Jag stod hela förmiddagen och delade ut samhällsnyttig information för Vänsterparitet i Orminge Centrum.

Det gick rikgit bra faktiskt.

Det måste ha varit mitt charmiga leende! ;-)           

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards