Alla inlägg den 3 september 2010

Av Dina - 3 september 2010 12:32

   Halv sju var det möte på kajen vid Slussen framför Vindhem, jag, Laila, Saba,  Perla, Anneli P, Anneli H, Nasrin, Jana och Genet hade bokat in oss på en räkfrossa.

Jag var sen, som vanligt, så när jag kom till slussen 10 minuter i sju,(sju gick båten) var det bara att springa järnet i ösregnet. Men jag kom med! :-)

Gick upp på båtens övervåning, och där satt dem, åtta räk-vin- och allsångssugna kvinnor.

Jag hann nätt och jämt sätta mig så lämnade vi hamnen.

Laila, smart som hon är, beställde in en hel flaska vin till sig själv. Anneli H tog efter. Själv skulle jag vara lite pryd och beställde in ett glas, som innan jag klivit av båten belv en hel flaska i allafall...

Trubaduren på båten var ett stort fan av Tom Jones. Det blev många sådana låtar, och på sätt och vis så störde det inte mig, eftersom jag också gillar honom. Men vid såna här tillställningar borde han spelat mer "allsångsvänliga" låtar.

Fast jag tyckte vi hängde på bra ändå.

Jana försökte gång på gång lokalisera vart vi befann oss i skärgården, och jag vet inte hur många gånger, enl henne, vi åkte förbi Vaxholm...  :-)

     

Kvällen flöt på och plötsligt hör jag: "Titta Vaxholm!"

Jag tittade ut och där var det, castellet...

   

Så här mörkt hade det hunnit bli när vi var vid Vaxholm, det betyder att Jana kommer aldrig få guida oss till sjöss...

Här kommer en fin bild på Jana

   

Mer räkor, mer vin, mer sång, lyckligare vi...

Efter att vi fått i oss ostbrickan var det dags att dansa också.

Tyvärr var det sista dansen, för plötsligt stod båten i hamn igen.

Jag och Anneli H hade fått mersmak, här skulle dansas. Så vi skildes åt och gick upp till mitt gamla stamställe, Engelen.

   

Vi kom in precis för att höra livebandet spela sista låten.

Men en trappa ner ligger Kolingen, så vi gick dit.

Och sen dansade vi från kl 23:30 ca som vi kom dit, till kl 02:30.

Jag minns inte när jag danasade så mycket sist. Det var så himla kul!

Vid halv tre gick vi därifrån för att ta nattbussen hem. Den går ju bara en gång i timmen så då vill man inte missa den. Väl i Slussen upptäckte vi att vi fått fel information om när bussen gick så vi fick sitta där i 40 minuter (!) och vänta.

I vanliga fall hade jag blivit irriterad, men då störde det inte mig, jag hade haft såååå roligt att jag kunde bjuda på sånt! :-)

Men att få ett bra kort var inte lika lätt tydligen..

Jag och Anneli på en bänk i slussen...:

Tack alla för en mycket trevlig kväll!                  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards