Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Dålig tajming.

Av Dina - 22 augusti 2010 19:34

Min morgon började med att jag nästan snubblade över det här när jag gick upp.

  

 Vi har under en tid, eller jag har under en tid, sagt att jag vill åka till Stadshuset.

Sist vi bokade in det visade det sig att den sista guide:ade turen var kl 14:00, och man måste ha en guide med sig för att få gå runt i stadshusets rum.

Så vi sköt på det eftersom vi var för sent ute.

Idag bestämde vi oss för att vi skulle se det.

Dom guidade turerna på svenska gick kl. 10.00,  12:00 och 14:00.

Jag ville också gå upp i tornet, det öppnar kl 9 och insläpp var 40: minut.

Vi åkte in. Det vi inte tänkte på då var att resten av Europa har sin industrisemester i augusti och dom var nu här, vid Stockholms stadshus tillsammans med 7 busslass japaner.... Det var kö, kö, kö...

När vi märkte att vi skulle få vänta evigheter på att komma upp i tornet gick vi över gårdsplanen till andra sidan för att gå vandringen i stadshuset. Tyvärr missade vi den med några minuter. Och eftersom det var så mycket folk så var dom inte något vidare tillmötesgående. 

Det gjorde inte så mycket faktiskt för vädret var underbart, så vi gick omkring i parken och tittade på brudparen som fotograferades och på alla turiser.

  

  

Jag ville gärna fota brudparen, men jag vågade inte riktigt.

Nåväl, jag vill inte gå hem "tomhänt" så vi begav oss till g:a stan.

  

Jag ska ju snart börja promenera till jobbet och då vill jag inte ha någon handväska i handen eftersom det känns som om den stoppar farten. Så jag trotsade Micke och gick in och köpte en väska. Eller faktiskt en ryggsäck. Men inte vilken som helst. Jag är ingen traditionell ryggsäcksmänniska och tänkte inte visa mig ute som skogsmulle. Så jag köpte en med stil:

    

Fin va? Jag är mycket nöjd själv.


Väl hemma ställde jag mig och lagade mat, och tiggisen Athos, satt som vanligt och väntade.

Våran ytterdörr var öppen, ute på gatan skällde en annan hund men Athos rörde sig inte ur fläcken, inget bekommer honom när det vankas godsaker, han satt snällt vis sitt hörn och väntade...

    

 
 
Fisalisa

Fisalisa

23 augusti 2010 19:15

Snygg väska! Sliskig mus! Go´hund!

http://www.fisalisa.bloggplatsen.se

Dina

24 augusti 2010 08:24

Världens goaste hund! ;-)

 
Ingen bild

BEA

23 augusti 2010 22:32

Ååå, vilken snygg ryggsäck!! T o m något för mig! Jag är heller ingen ryggsäcksmänniska, känner mig urdum när jag går omkring med ryggsäckar! Jag är ingen mulletyp över huvud taget med fotriktiga skor osv...

Vi har en skoförsäljare som brukar komma till min skola med jämna mellanrum. Alltid med fotriktiga, superbekväma dojjor. Kollegan och jag skojade vid ett tillfälle: Har du några med stilettklackar?! :)

Du vet hur jag är!!! =)

Och du... vilken söt vofsing!!!

Dina

24 augusti 2010 08:22

Ok, jag erkänner, på jobbet har jag fotriktiga skor. Men det är bara för att vi har "dresscode", du vet.

Och hade eran skoförsäljare överhuvudtaget varit servicemindad så hade han haft snygga bekväma klackskor! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards