Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Dina - 29 juli 2010 18:47

Idag har regnet bara öst ner här i Nacka.

Så jag bestämde att denna dag ska spenderas i Nacka Forum.

Oliver behövde ändå en hel uppsättning kläder då han skjutit i höjden och ingen dag kunde vara bättre än idag att ordna det.

Efter att tjatat i en timme fick jag tillslut upp honom så vi kunde åka hemifrån kl 14..

Forumbesöket började med ett besök på Burger King.

Därefter delade vi på oss. Jag, Mia och Oliver åt ett håll och Micke gick för sig åt sitt håll.

Oliver hittade en himla massa saker. Jag hittade först på Zara en hel del. Men eftersom det var precis på slutet så hade både Oliver och Micke börjat ge upp.

Men med mig därifrån fick jag en kjol och en kofta.

En snabbis på Kicks eftersom naturlig skönhet behöver hjälp på traven och min kräm var slut.

Och så lurade Mia in mig på Change, en underklädesaffär jag alltid går förbi utan att gå in.

Jag är urusel på att köpa underkläder. Jag vet inte varför, jag tycker om att titta på dem, men av någon anledning tar det emot. Jag köper bara när jag behöver nåt.

Men nu var jag som sagt därinne och stod med en bh i handen som Mia propsade på att jag skulle gå och prova.

Alltså den satt som en smäck!

Så nu har jag köpt min i särklass dyraste BH.

Jag har också gjort klart för min familj att jag vill bli begravd i den också...

Jag försöker att inte tänka mer på den för jag får huvudvärk. *ler*

Ett snabbt stopp utanför Konsum i Orminge så vi kunde köpa på oss en massa snacks, för jag antar att kvällen kommer att bestå i soffa, film och snacks.

 

Av Dina - 29 juli 2010 12:05

Det var inte så mycket man hade lust att göra när regnet bara öser ner, så vi tog en tripp till Ikea. Micke gick motvilligt med på det. Men det är så sällan jag kommer dit och nu var det verkligen Ikeaväder.

Jag hade kollat in lite badrumssaker på nätet kvällen innan, och nu ville jag se dem live.

Tyvärr blev det en besvikelse.

Men det betydde inte att hela ikeavistelsen blev det, för jag hittade mycket annat smått och gott som jag behövde.

Bla en salladsslunga. Sarah hade en sån när vi var hos henne förra året och jag har letat efter en sån utan att hitta. Igår gjorde jag det. :-)

Utanför sålde dom bär.

Jag vet inte hur mycket bär den där Micke har ätit i år. Visste jag inte bättre skulle jag tro att han var gravid. Nu köpte han ett kg jordgubbar. Han hade tydligen glömt gårdagen. Och när vi kom hem smällde han i sig ett halv kg på stående fot. Tydligen måste det ha väckt verkmästaren i magen för han lät bli den andra halvlitern resten av kvällen..

Väl hemma var det tv-soffan som gällde. Jag hade köpt garn på en av våra stadsvandringar så jag satte igång med att sticka en sjal.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards