Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Dina - 25 juli 2010 14:46

Hittade en spegel som jag hade för någora, nåja, ganska många år sen. Det var min sminkspegel. Jag tyckte mycket om den. Den hade två sidor. En med en "liten" spegel och en sida med "förstoringsglas".

Perfekt!

Den stod i ett stativ och man kunde snurra den så som man ville ha den.

En dag när jag kom hem, jag minns det som igår, skulle jag noppa mina ögonbryn. Jag ställde fram spegeln och gick för att hämta en pincett.

Satte mig till rätta på stolen och skulle vinkla spegeln till rätt posision. Orörlig!

"Nej!" tänkte jag och tittade på spegeln.

I samma stund kom Mia in i köket.

-"Ser du mamma, jag har lagat den åt dig, den sitter fast nu"!

Hon hade limmat fast spegeln.

Den hade stelnat i en och samma posision.

Den var nu obrukbar.

Jag trodde att jag hade slängt den, men igår hittade jag den faktskt i en låda.

Så nu fick ni en till av Mias snilleblixtrar!

  Försökte fota limmet. Det syns inte så bra.

Av Dina - 25 juli 2010 12:34

Igår kväll, efter att jag skrivit det sista inlägget här på bloggen, slog det mig plötsligt; vad håller jag på med?

Max har åkt till Grekland, Mia är hos en kopis och tittar på film, Micke är dålig och Oliver har gått ihop med någora vänner på nätet och sitter och spelar.

Själv satt jag vid min dator och slöade, redo att vara till hands om någon behövde mig.

Och det var då som rösten kom till mig: Hallå, vad håller du på med?!

Jag är så van att vara mamma, har varit det nästan hela mitt vuxna liv, och alltid funnits till hands att det har blivit en vana.

Men mina barn är stora nu, dom behöver inte mig.

Så vad sitter jag och väntar på?


Så, jag stängde sjuksköterske mott, barnavårdscentralen, ungdomsmott, hemtjänsten, soppköket, socialkontoret och hoppade in i duschen.

Har jag semester så har jag!


Smsade min vän Giovanni och frågade när dom skulle till Rosie, hon hade nämligen fyllt år, och skulle på, vad hon trodde skulle bli en liten familjemiddag. Men hennes mamma Anki hade bjudit in oss också. Jag hade tackat nej, då vi hade andra planer, nämligen att åka upp till Hälsingland, med det sket sig ni pga Micke.

Mötte upp gänget i Orminge C och sen gick vi till Ankis bostad där hon hade dukat upp med världens godaste smörgåstårtor och mycket gott vin.

Det blev en rolig och trevlig kväll och tiden bara rann iväg.

Regnet bara öste ner, men vad gör det när det finns partytält, vin och trevligt sällskap.

  Miretta och Anki.

  Sofia, Raynet och hennes väninna, som jag skämmigt nog glömt namnet på...

 

Världens vackraset Naomi!

  Giovanni, Rosie och Miretta.

Det var som sagt en mycket trevlig kväll med en massa skratt. Iallafall mellan mig och Miretta som hade en del att diskutera... ;-)

Att jag gick hem i regnet och kom hem som en dränkt katt bekom mig inte.

Fler såna kvällar tack!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards