Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Dina - 12 juli 2010 20:01

Första dagen på min semester började med att jag vaknade väldigt tidigt. Kl 05.00 gav jag upp och steg upp. Smög ut i köket och började mina tårtor jag inte orkade göra igårkväll.

Innan kl 7 hade jag gjort båda två klara.

Det blev frukttårta, med varvat vanilj och chokladsockerkaksbotten.

Faktiskt belv dom väldigt goda!

Fast kanske inte så fina... :-)

  När jag var klar skulle jag sätta på kaffe, men Micke ville att vi skulle ta en tur på mc:n, han ville visa mig Stockholm tidigt på morgonen när allting var stilla och tyst.

Så vi åkte "vatten vägen", och Mälaren låg tyst och glasklar. Det enda man hörde förutom knastret av vår motorcykel var en och annan mås som skränade.

Det var inte många människor ute heller, dom flesta vi såg var huritgbullar som sprang eller cyklade.

Vi åkte Strandvägen och bort mot Djurgården vinkade åt kungens får, som gick fritt och betade, vi åkte längst ut på Blockhusudden och där stannade vi till en stund och insöp saltvatten luft och måsljud.

Sen åkte vi genom city, folk hade börjat vakna till liv, men det var fortfarande långt ifrån hur det brukar vara där. Det var så man fortfarande kunde höra ljud och inte sorl.

Vi åkte mot G:a Stan och där stannade vi och åt frukost.

  Jag fick också min födelsedagspresent av Micke.

  Vi åkte en tur runt Söder också innan vi styrde kosan hem.

Jag var tvungen att göra lite "självvård" som på senare tid har blivit kraftigt eftersatt, så det var ansning och hårfärgning och nagelmålning.

Jag hann precis bli färdig och klä mig så ringde det på dörren och vänner kom för att fika med mig.


Numera i det här hemmet måst man boka tid för att få äta med sina barn, och jag hade bokat in dem ikväll, det var längesen vi åt middag tillsammans alla fem.

Vi grillade och jag åt fläskkottlett.... :-/

Men gott var det! :-)

  Jag fick även presenter av mina barn.

Dom frågade igår vad jag önskade mig och jag svarade med den gamla klyschan: "Snälla barn"

Det tyckte dom uppenbarligen var för mycket begärt så Mia fick i uppdrag av sina bröder att komma med något annat.

Ok, det här duger också! ;-)

  En mycket fint halsband, det satt så himla bra på och en mascara.

Nu ska jag snart sjunka ner i soffan.

Det är jobbigt att bli gammal.... ;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards