Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Dina - 8 juli 2010 21:41

Det var en fantastisk dag idag igen. Och jag hade dessutom en date inbokad med Yvonne, naturligtvis på Hermans.

Micke hann komma hem innan jag åkte så jag bjöd med honom också, han har aldrig varit på Hermans eftersom Micke inte anser att han har ätit om han inte har fått i sig nåt i köttväg.

Efter en viss tvekan följde han med.

Det är svårt att få en tallrik från Hermans att se aptitilig ut på bild, men maten är himelsk god.

  När jag återvände från att ha hämtat påbackning gick jag rätt in i min älsklingsläkare, Nikos, som kom för att hålla oss sällskap. Det är svårt att få en date med honom, men eftersom han jobbar på Erstasjh, så kom han ner på sin rast. Alltid lika roligt att se honom!

   

På Fjällgatan, precis mittemot Hermans ligger Europas minsta teater, Teater Dur och Moll. En byggnad från 1700-talet. Antalet platser är 21 st, så det gäller att boka in sig om man vill vara säker på att komma in. Just nu går föreställningen "Aline på berget" en kvinnas liv under 1700-talet. Utanför kunde man bl a läsa: "Kom in och mingla med Gustav III och hans svarta upptägsmakare Badin. Möt döden, bödeln och inte minst Aline själv...."


Jag ska absolut gå på den!

Kultruens fiende nr1, även kallad Micke, var inte ett dugg intresserad, med det blev Yvonne.

Det gick inte att se när föreställningarna gick utan man fick ringa, eller som jag när jag kom hem, gick in datorn.

Första lediga föreställning är 26 augusti!!!!

 Men sen gick det föreställningar både på kl 13 på dagen och på kvällen kl 19.

Är det någon mer som vill gå? Vore trevligt om vi var några stycken.

  Ser fram emot att komma hit i höst.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards