Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Dina - 15 juni 2010 23:01

När Sara och Totis var här var vi en tur till Brisak. Jag hittade då ett par kilskor som satt som en smäck. Dom var också på rea. Jag höll dom flera ggr men sen tog snålheten över och jag lämnade dem.

Och sen dess har jag tänkt på dem flera gånger och förbannade mig för att jag inte tog dem.

Sen har planerna att komma till Brisak varit många, men varje gång har något kommit emellan.

Men idag, så sa Micke att han skulle köra oss till Brisak. Mamma blev såklart överlycklig. Jag ringde genast Nasrin, hon har också flaggat för att få komma dit, och vi hämtade upp henne och åkte till Brisak.

Och till min stora förvåning och förtjusning fanns skorna kvar!

Dom är mina nu. :-)

 

Jag fick natruligtvis med mig annat smått och gott därifrån också.

Det är svårt att gå tomhänt därifrån, jag tror det är Brisak har Stockholms största bra-att-ha sortiment.


Sen åkte vi hem och åt lunch.

Efter lunchen gick jag och Athos på en långpromenad i skogen.

När jag kom hem en timma senare var bara Micke hemma. Jag frågade var mamma var och han berättade att hon tog med sig AnnaMaria och gick till Orminge Centrum.... Får hon aldrig nog den kvinnan?? Hur mycket nog kan dom har fått in sen igår?!

Jag tog mig iallafall i kragen och började sortera ut en massa skor. Jag har separationsångest och har svårt att göra mig av med saker och spar och spar. Jag har spart massa med skor från barnen som ser hela och rena ut eftersom man alddrig vet när dom kan komma till användning igen... Som om deras fötter plötsligt skull börja krympa?!

Jag hoppas barnen i vissa delar i forna Sovjet får nytta av dem, för det är dit dom är på väg nu.


Kvällen bjöd på familjefilm: The time machine.

Det var en lite underlig film, en liten blandning mellan Indiana Jones och Sagan om Ringen. Något trög i början, ganska länge faktiskt, jag var på väg att lämna soffan för en powerwalk i skogen, men fastnade tillslut i filmen.

Den är sevärd om man vill ha tidsfördriv i soffan. Det är en film som man nog bara ser en gång, men den duger.

  Det sägs att alla människor ha en dubbelgångare, och det verkar stämma, Sus din man har huvudrollen... ;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards