Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Dina - 14 juni 2010 19:57

Varje gång vi åker ner till Grekland så är det vissa saker som bara måste finnas i resväskan. Korv, korvbröd, oboy och marabou choklad.

Det är min bror som gör denna beställning och har gjort samma beställning dom 15 år han nu bott i Grekland.

För tre år sedan kom han och hans fru hit och hälsade på. Jag frågade vad dom ville ha till middag och han sa: Korv med bröd.

Men det är ingen middag, försökte jag. Men det var det och inget annat han ville ha.

Min mamma är inte bättre. Åtminstone en gång under besöket måste hon få korv.

Jag gjorde tunnbrödsrulle åt henne häromdagen och hon tyckte det var jättegott.

Men det var inte nog, så ikväll när vi andra åt mat så skulle hon promt ha korv med bröd:

 

F ö är hon på diet....

Av Dina - 14 juni 2010 19:40

Efter en god frukost bestående av shake,  var det dags för ett viktigt besök i Orminge C, det var trots allt två dar sen vi var där.

Och visst hittade mamma nåt den här gången också.

 

Sen var det hem och laga Pastitso, det är en grekisk motsvarighet till lasange.

Godare om jag får säga. Och ingen är som mammas, så klart! ;-)

    Lagom till att pastitsion stod i ugnen kom min kusin Martin och hälsade på med sin söta son Linus.

Det var trevligt, det var längesen jag såg dem.

  Det är märkligt, man bor inte så långt ifrån varandra och ändå går det långt mellan varven. Men å andra sidan har man dessto mer att säga, vi hade en hel del att prata om.

Sen blev det en långpromenda i skogen med Athos och sen soffhäng.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards