Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Dina - 6 juni 2010 10:34

Blev väckt vid 05:30-tiden imorse av att min dotter med väninna kom hem och var hungriga.

Irriterat stängde jag till dörren till mitt rum och satte sen på radion, jag somnar så bra till den.

Jag hann precis höra speakern säga att idag var det nationaldagen sen kom en inspelning från ett tidigare år med kung Carl-Gustav som sa:

"Ett fyrfaldigt leve för Sverige, det leve..."

Och sen hördes folkmassans fyrfalldiga "Hurra!"


Härefter förväntade jag mig höra nationalsången. Möjligtvis "Ack värmland du sköna", "Den blomstertid nu kommer" eller t om kanske Kungasången.

Något högtidligt iallafall.


Men det som spelades efter allas "hurra" var..... Banjomusik...?!

En såndär riktigt amerikansk banjolåt som hade fått varenda redneck i USA att rätta till hängslerna och brustit upp i dans.

  

Och jag låg där och undrade vad som hände?

Vad är det här?!

Efter låten sa speakern:

"Detta var en svensk inspelning.."


Vad det det bästa dom kunde komma på?! Pinsamt!

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards