Alla inlägg under maj 2010

Av Dina - 6 maj 2010 15:15

Sen jag slutade röka har jag minskat avsevärt på mitt kaffedrickande.

Förr ville jag alltid ha en kopp stående. Så jag snabbt kunde ta den när jag skulle ut och röka.

Nu dricker jag en kopp kaffe på morgonen, och en på dagen.

Ibland vid tillfälle möjligen mer.

 När jag skulle börja med min diet sa Hugo, min coach, att jag inte skulle äta socker, åtminstonde första veckan, då kroppen ska rensas.

Panik!

-Men jag har ju socker i kaffet...! sa jag.

- Måste du ha det då? frågade han.

-Ja!

- Hur mycket socker har du?

- Två bitar i en mugg, svarade jag

-Och du måste ha dem? Kan du inte bara ta en?

Nej, jag kan inte bara ta en, och ja, jag måste ha dem.

Vi kom fram till att begränsa kaffedrickandet första veckan åtminstonde till endast en kopp på morgonen, sen kunde jag dricka te där jag inte behöver ha något socker i.


Men vaniljshaken smakar sött så jag slängde i kaffepulver, eftersom vi dricker snabbkaffe här hemma, i shaken.

Värdelöst! Kaffesmulorna flöt omkring.

Men så kom jag på att förförra året när vi åkte hem från Grekland så köpte jag Nescafé som dom säljer där som man gör Frappe (kall kaffedrink) av. 

  


Vi skulle göra sånt kaffe här hemma, men det blev naturligtvis inte samma som där så vi la ner.

Jag kollade i skåpet och visst, där låg kaffet! Det visste jag att det gick och blanda i kallt.

Så varje morgon har jag fått mitt kaffe, utan socker, i from av kaffeshake.

Igår tog jag mina sista skedar Nescafé.

Men jag var lugn. Jag trodde att med så lite kaffe kan jag lika gärna vara utan.

Big mistake!

Jag har haft huvudvärk hela förmiddagen...

Men så kom jag på att jag faktsikt har sett ute på vissa kafféer att dom även här har börjat sälja Freppe. Då måste det alltså finnas snabbkaffe att smälta i kallt... Så iväg till affären. Jag hittade 100-tals snabbkaffe i olika smaker och former, alla ska röras om med +85C vatten... :-(


Men så när jag var så nära att ge upp såg jag bland "godiskaffet" Icecoffee. Den kunde blandas med kall mjölk. Fantasktiskt!

Nu till lunch har jag ätit tre tabletter och druckit en mkt god (faktiskt) kaffedrink och allt är nu frid och fröjd igen... :-)

  



Av Dina - 5 maj 2010 08:55

Idag var det en vecka sen jag började med min diet. Jag tyckte att jag har krymt. Men visst inte hur mkt. Jag tog mina mått första dagen när jag började och idag skulle jag ta dem igen:

Midja: -4 cm

Höfter: -4 cm

Lår: -2 cm


Min vikt första dagen var 67,3 imorse var den 65,3.


Framgång!   

Av Dina - 3 maj 2010 22:04

Micke kom och hämtade upp mig från jobbet. Han ville att vi skulle åka ut en sväng med nya båten.

Vi åkte hem och hämtade jackor för jag förstod att det inte skulle vara så varmt på sjön.

Vi tog även med oss Oliver.

Båten står för närvarande ute på Ingarö. Så vi åkte omkring därute.

Jag kan säga att den gick snabbt... :-/

Nästan lite för snabbt för min del.

Mycket fint väder. Vattnet var lugnt, tack och lov, så som vi for fram.

Sen bytte Micke och Oliver plats. Oliver skulle köra och då var det slut på finåkningen.

Själv satt jag i baksätet.

Jag kunde se mig själv. Jag såg ut som en duva som burrat upp sig.

Japp, så såg jag ut där jag satt i baksätet och skumpade runt.

Lite saknade jag snipan, men jag är så glad att vi har en båt igen.

Nu vill jag verkligen att det ska bli sommar.              

Av Dina - 1 maj 2010 19:31

Detta var den andra Valborgsmässoafton som jag och Micke inte behövde stå vid någon brasa. Och med tanke på vädret var ingen gladare än jag.

Vi var även bannlysta från vårat hem. AnnaMaria skulle ha tjejmiddag och vi var inte välkomna...

Så Micke och jag bestämde oss för att åka in till stan och gå på favvokinan på Sveavägen.

Har jag nämnt att jag njuter av mina middagar? Det är nämligen den enda måltiden som inte består av tre tabletter och en shake..

  

När vi hade avnjutit vår middag var kl bara 19:30 och vi insåg att det var på tok för tidigt att åka hem. Så vi ringde till Yvonne som bor ett stenkast från där vi var och frågade om hon ville ha kaffebesök. Det ville hon.

Kaffet hade inte ens svalnat när det såg ut såhär i fotöljen:

Det sociala lejonet Micke somnade.

Gjorde oss ingenting, då kunde vi parata fritt för oss själva.

Vi snackade och försökte ta en anständigt foto på oss. Det gick inte så bra så vi började posera lite. Jag bjurder på en liten kavalkad :

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards