Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Dina - 15 maj 2010 21:28

Ja, på fler än ett sätt faktiskt.

Men jag har fått virus i form av en igelkott som har satt sig i halsen.

Det bara small till, utan förvarning, och sen stacks det i halsen som aldrig förr.

Febern kom och gick, men det var inte den som var värst, det var halsen.

Vaknade innan kl 7 imorse av huvudvärk, det var fullt med snor som satt fast och ville inte släppa kranieväggarna till att börja med. Fram på dan gav det med sig och började komma. Nu känns allt mycket bättre.


Nu på kvällen var jag så pass att jag tog mig en promenad i skogen. Sover aldrig dom där ormarna?! Dom är ju överallt och hela tiden!!


Idag har jag även skaffat skype. Jag var i ett desperat behov av att ogga till Sarah. Jag är alltid sist med tekniska saker, men nuså, nu kan vi även prata när ni är på Cypern.


Tittade på gräsmattan på våran framsida. Horror! Vi har en stor lönn på framsidan. Och bortsätt från att den på hösten fäller så mycket så den skräpar ner hela gatan och retar upp hälften av grannsakpet, den ynglar av sig också i miljontals märkte jag.

I början gick jag enträget och drog upp allt som satt sig i gräsmattan men förra året med dens trista väder så var jag ju knappt där. Och gissa om det har tagit sig. Våran lönn brjar likna plantan i "Little house of horror". Men istället för "Feed me!" som plantan sa så sprider den ut sig, som en Alien som vill ta över gräsmattan. Det är så mycket att jag vet inte vart jag ska börja och hur jag ska få bort dem...

  

Det syns kanske inte så bra, men det som inte ser ut som grässtrån och inte som maskrosblad är lönnblad som slagit rot...

Och i min utgrävda rabatt ser det ut som lönnens ormgrop...     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards