Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Dina - 6 maj 2010 17:42

Efter att jag slukat min shake med icecoffee, som f ö smakade gudomligt gott, läste jag på baksidan av kaffepaketet....

Hur mycket socker som helst!!! :-/

Inte undra på att det var det godast jag druckit på länge...

Dåså, då var det slut på det med. *suck*

Nu måste jag hitta ett annat sätt att få i mig kaffet.

Och det är att Micke får göra iordning en kopp på morgonen innan han åker till jobbet, så att det är kallt när jag kommer upp, då kan jag slänga in det i min shake.

Hoppas det fungerar..


Av Dina - 6 maj 2010 15:15

Sen jag slutade röka har jag minskat avsevärt på mitt kaffedrickande.

Förr ville jag alltid ha en kopp stående. Så jag snabbt kunde ta den när jag skulle ut och röka.

Nu dricker jag en kopp kaffe på morgonen, och en på dagen.

Ibland vid tillfälle möjligen mer.

 När jag skulle börja med min diet sa Hugo, min coach, att jag inte skulle äta socker, åtminstonde första veckan, då kroppen ska rensas.

Panik!

-Men jag har ju socker i kaffet...! sa jag.

- Måste du ha det då? frågade han.

-Ja!

- Hur mycket socker har du?

- Två bitar i en mugg, svarade jag

-Och du måste ha dem? Kan du inte bara ta en?

Nej, jag kan inte bara ta en, och ja, jag måste ha dem.

Vi kom fram till att begränsa kaffedrickandet första veckan åtminstonde till endast en kopp på morgonen, sen kunde jag dricka te där jag inte behöver ha något socker i.


Men vaniljshaken smakar sött så jag slängde i kaffepulver, eftersom vi dricker snabbkaffe här hemma, i shaken.

Värdelöst! Kaffesmulorna flöt omkring.

Men så kom jag på att förförra året när vi åkte hem från Grekland så köpte jag Nescafé som dom säljer där som man gör Frappe (kall kaffedrink) av. 

  


Vi skulle göra sånt kaffe här hemma, men det blev naturligtvis inte samma som där så vi la ner.

Jag kollade i skåpet och visst, där låg kaffet! Det visste jag att det gick och blanda i kallt.

Så varje morgon har jag fått mitt kaffe, utan socker, i from av kaffeshake.

Igår tog jag mina sista skedar Nescafé.

Men jag var lugn. Jag trodde att med så lite kaffe kan jag lika gärna vara utan.

Big mistake!

Jag har haft huvudvärk hela förmiddagen...

Men så kom jag på att jag faktsikt har sett ute på vissa kafféer att dom även här har börjat sälja Freppe. Då måste det alltså finnas snabbkaffe att smälta i kallt... Så iväg till affären. Jag hittade 100-tals snabbkaffe i olika smaker och former, alla ska röras om med +85C vatten... :-(


Men så när jag var så nära att ge upp såg jag bland "godiskaffet" Icecoffee. Den kunde blandas med kall mjölk. Fantasktiskt!

Nu till lunch har jag ätit tre tabletter och druckit en mkt god (faktiskt) kaffedrink och allt är nu frid och fröjd igen... :-)

  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards