Alla inlägg under mars 2010

Av Dina - 4 mars 2010 09:10

Om du letar efter en bok och inte kan finna den, är du säkert här:

  

Av Dina - 2 mars 2010 19:05

När vi ska äta lasange här hemma så är det Mia som lagar den.

Hon är superduktig på just lasange.

Men hon hatar att hacka lök. Och det gör jag med. Vi är båda väldigt känsliga när det gäller lök i alla former.

Jag gråter t om när jag skär purjolök.

Men så kom Mia på att det måste funka med skidglasögon.

Och det gjorde det!

Men det är klart, man ser ju inte ut som någon Martha Stewart precis...

  

Av Dina - 2 mars 2010 18:51

Gjorde en jättegod broccoli och vitlökssoppa ikväll.

Märkte att jag har lagt på mig igen sista tiden så nu blir det att fokusera på vad jag stoppar i mig igen...

Egentligen skulle det vara välsigt mkt vitlök i soppan, men eftersom jag ska äta den till lunch imorgon så vill jag inte döda alla omkring mig så jag drog ner ganska mycket på vitlöken. Det blev väldigt gott iallafall.

Här kommer receptet för den som vill.


12 st Vitlöksklyftor, skalade hela (Jag tog 5 st)

1 msk Olivolja

500 g Broccolibuketter

600 g Potatis skurna i bitar

1,4 l Grönsaksbuljong

2 dl Lättcreme fraiche

1 msk citronsaft

4 msk riven permesanost


Fräs vitlöksklyftorna i olja i en gryta. Tillsätt broccoli, potatis och buljong. Låt soppan koka i ca 30 min. Kör soppan slät med en mixerstav el i en matberedare. Rör ner hälften av creme fraichen och citronsaften. Smaka av med salt och peppar. Servera soppan med riven permesanost och resten av creme fraichen.


Definitivt en soppa jag kommer att göra igen!


  

Mat
Av Dina - 2 mars 2010 18:47

För två år sen så sa vi upp telefonkatalogerna. Trodde vi.

Förra året stod det en hög iallafall på garageuppfarten.

Så vi sa upp dom igen.

Det lyckades ganska bra, för iår fick vi bara dom gula och dom rosa sidorna.

Kanske nästa år slipper vi dem överhuvudtaget?

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards