Alla inlägg under februari 2010

Av Dina - 23 februari 2010 00:23

Jag skrev att på fettisdagen fick jag ingen semla, jag blev blåst på den.

Dom missade att skicka upp semlor på jobbet. Så jag blev utan.

Semlorna kom dagen efter, min lediga dag.

Men min snälla kollega Laila ställde genast allt till rätta.

När jag kom till jobbet så träffade jag Laila i omklädningsrummet hon sa att hon sparat semla åt mig.


Jag blev rörd!

Jag hade så bråttom att äta den så jag kunde inte posera ordentligt... :-/

  

Såhär glad var jag Laila, tack!

 

Och den här är speciellt för dig Sarah, så du kan få en aning om vad du gick miste om...

Hahaha... Trevligt! "Avföringslistorna" skymtas bakom den goda semlan...   

Av Dina - 21 februari 2010 21:42

Ännu än dubbelfödelsedag, som vi har många av.


Idag är det Sarah som fyller år!

Grattis Sarah!  

 

Och så är det en STOR dag för AnnaMaria som fyller 18 år!!!

Många grattiskramar till världens underbaraste Mia!

  

Av Dina - 19 februari 2010 10:04

Eller Persikskt, jag vet inte vilket som är mest korrekt.

Men gott var det!


Min kompis Nasrin bjöd mig på en underbart god middag igårkväll. Bordet var fyllt med mycket mat och färger.

Och min kamera?

Den låg i tryggt förvar i min väska... :-(

Av Dina - 18 februari 2010 12:41

För länge sen så låg det en Etiopisk restaurang på Jutas gränd.

När man kom in för dörren så gick man en lång trappa ner och när man klev in genom den dörren så var det som att kliva in i en annan värld.


Restaurangen låg i den på 70-talet så populära cluben "Starlight", så restaurangen fick samma namn, åtminstonne i mannamun.

Varje lördag intogs middagen dessutom med livemusik, och alltid efter en stund kunde man gå upp och dansa traditionell Etiopisk/Eritreansk dans. (Efter en stund läses efter några drinkar).


Yvonne och jag var stammisar där då, men så hittade fler och fler dit och restaurangen behövde större lokaler och flyttade.

Nu är det inte som det var, men maten är fortfarande underbart god.


Igår var  det så en middagstur till Ehiostar, som den numera heter, och på vägen dit sa jag att jag den här gången skulle fota innan vi åt upp allt. Det sket sig den här gången också.

Men jag lägger upp två bilder på belåtna gäster:

  

Yvonne hamnade i paltkoma.

Svullo tog tillsist skeden för att äta upp det sista då jag skämdes att lämna eftersom vi begärt uppbackning..  

Av Dina - 17 februari 2010 10:40

Kl. ringde 6:00, nåja vem behöver sova?!

Masade mig upp ur sängen för att göra mig iordning för att åka återigen till Olivers skola på utvecklingssamtal.


Dom här utvecklingssamtalen kostar mig. Är det samtal på morgnen vill Oliver ha varm choklad och bulle när vi är i Slussen, är dom på eftermiddagen vill han gå på McDonald´s eftreåt.


Nu var det som sagt på morgonen. Precis när vi klivit av bussen stod "brödkillen" där. Och eftersom det var fettisdag så ville Oliver ha semla.

Men jag kunde ju inte bara köpa semla till honom, så det blev 8 semlor.

Så till utvecklingssamtalet blev det kaffe och semla, till alla utom mig.

Japp, jag var stark! Jag åt ingen, inte ens smakade!


Stolt över mig själv åkte jag såsmåningom därifrån.

Åkte hem och lagade middag, rastade hunden och åkte sen till mitt jobb.

Där visste jag att jag skulle få hembakade semlor!

Så har det varit i alla år. Varje fettisdag har köket bakat semla. Och den såg jag fram emot.

Blev lite snopen när det inte fanns några semlor till 14-fikat.

Men tänkte att det kommer till kvällsfikat.

Nä! Inte då heller...

Någon kommer att klaga idag, gissam vem?!

  

Trötter med famnen full av semlor...



Av Dina - 17 februari 2010 10:20

Skuttar upp ur sängen tidigt.

Förbannade mig själv att jag var vaken så sent på söndagkvällen, men jag visste att jag skulle jobba kväll på måndag så jag gjorde mig ingen brådska att lägga mig.

Innan jag kröp ner i sängen slängde jag ett öga i min filofax och upptäckte att Oliver hade läkarbesök i sin skola. *suck*


Så, nu var jag uppe och i full fart gjorde mig iordnig.

Åkte till Olivers skola, kom hem åt lunch och tog ut Athos på en promenad för att sen springa till bussen, jag hade också läkarbesök idag, det var besök till kirurgen.


Intressant möte faktiskt, när jag satt där frågade hon hur länge jag var sjukskriven till. "Jag är inte sjukskriven längre", sa jag.

Hon:

"Va?!"

Jag:

"Nej, nej, man får bara vara hemma i 90 dagar, "om man inte är sjuk"."

Hon:

"Men, jag har byggt upp nytt ligament i din hand, den får inte belastas på 6 veckor efter att gipset tagits av, för att vävnaden ska fästa, och först efter 12 veckor efter gipsets avläsnande får man belasta som vanligt igen...!"

Jag:

"To late!"


Men visst är det intressant att läkarnas kunnande och vetande inte väger lika mycket som Adriana Lenders, försäkringskassans generaldiriktör.

  


Vet bäst!

Efter återbesöket var det dags att jobba.

Kom hem vid 23-tiden, var hur pigg som helst, tvingade mig i säng efter midnatt för att img skulle jag upp i ottan igen.

Av Dina - 15 februari 2010 12:37

Ett gäng grabbar spenderade helgen med att planera inför nästa gemensamma golfresa.

Men två dagar innan kompisarna skulle resa så säger Jannes fru ifrån och talar om att han inte kan följa med.


Jannes vänner blir ganska irriterade, man vad kan de göra.

Två dagar senare anländer så kompisarna till golfbanan och ser att Janne redan checkat in, varit på driving rangen och höll nu på att träna puttning.


-Vad i helvete?! säger kompisarna, hur länge har du varit här och vad gjorde du för att övertala din fru att du skulle få åka?!


- Jag satt i min fåtölj framför TV:n då min fru smög upp bakom mig, svarade Janne. Hon satte sina händer framför mina ögon och sa "Gissa vem".

Jag tog bort hennes händer och såg att hon köpt en nytt genomskinligt nattlinne.


Han fortsatte:

-Hon tog min hand och drog mmed mig till sovrummet. I sovrummet hade hon tänt minst 2 dussin ljus och spritt rosor över hela rummet. På sängen hade hon lagt ett rep och ett par handbojor.

Hon beodrade mig att sätta på henne handbojorna och binda fast henne i sängen, sen sa hon: "Gör vad du vill!?"


- Och här är jag!!!

Av Dina - 14 februari 2010 22:20

Gäller f r o m 1 januari iår.

 

§ 1. Sjukdom, ingen frånvaroorsak.

Läkarintyg accepteras inte längre!

Kan du ta dig till doktorn, kan du ta dig till jobbet!


§ 2. Tjänstledig pga operation

Beviljas ej!

Varje anställd som tänker operera sig bör avstå från denna åtgärd, eftersom allt en anställd har, har vi användning för. Om något avlägsnas sänks den anställdas värde. Undantag kan göras förutsatt att lönen sänks i motsvarande grad.


§ 3. Dödsfall

Eget dödsfall accepteras som frånvaro. Arbetsgivaren bör dock meddelas två veckor i förväg så att en efterträdare kan läras in.


§ 4. Tandläkare

Vi kommer att prioritera personer med löständer. Ni kan använda internposten för att skicka tänderna till lagning istället för att ränna hos tandläkaren.


§ 5. Graviditetsfall

Rekomenderas ej.

Arbetsgivaren ska se till att preventivmedel finns till hands.


§ 6. Gynekologbesök

Sätt dig på kopieringsmaskinen, ta en bild och skicka till gynekologen.


§ 7. Psykiska problem

Tänk inte så mycket, arbeta hårdare!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards