Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Dina - 28 februari 2010 11:31

Missade som sagt melodifestivalen igår, men hann se snabbgenomgången idag.

Eller jag såg från låt nr 6, och sen snabben.

Så här kommer en snabbresumé:


1. Sibel - Hon har aldrig tilltalat mig. Och vad hade människan på sig?! Hon såg ut som min tvättsvamp! Och hennes dansare... Som spermier... Det budskapet jag fick efter att ha sett bidraget var: Tvätta dig ordentligt efteråt...

Det var bra att hon inte gick vidare!

  


2. Py Bäckman - I love it! love it, love it,  love it! Micke frågade mig om jag var tondöv, men jag vill bara säga en sak; det var inte jag som rökte på i tonåren, så jag har alla mina sinnen i bevar! Hon var bara bäst! För första gången log jag stort i den här tävlingen! Underbart! Kan Finland skicka Lordi kan väl vi skicka henne, tyvärr gick hon inte vidare... :-( Men kolla här:

  

Jannis Joplin

+

  

Ozzy Osbourne

=

  

Py Bäckman! Kan det bli bättre?

 

3 Neo - Willy Wonka sjunger som Bee Gees. Det var ju trevligt..

   Förebild?

  

 

4 Anna Bergendahl - Vacker ballad, skön artist. Varför inte?


5 Lovestoned - Lät trevligt i förbifarten.


6 Pernilla Wahlgren - Ursäkta mig?! Vilken flopp! Jag blev glad när jag hörde att Pernilla skulle uppträda. Tuffa, coola, träffsäkra Pernilla. Och så var hon så jäkla platt!! Hallå, vart tog Pernilla vägen?! Såg mest ut som en osäker Carolawannabe, har nog umgåts alldeles för mycket med f d svägerskan Charlotte P, tragiskt! 


7. Noll Disiplin - Skatepunk i mello?! Vad är det här för skit?! Där Ebba Grön sket, där växte Noll Disiplin! "Vi hatar melodischlagerfestivalen" sa dom i en intervju. Vad fan gör ni där då?! Undrar jag. Och ja, ni är sämst!


8 Peter Jöback - Stort, svullsigt, underbart. Helt enkelt Peter! Frågan är om det kommer slå i Europa, jag tror inte det.


 

 


 

Av Dina - 28 februari 2010 08:56

Igår missade jag mello igen.

Jag var nämligen bjuden på Steffes 50-årsfest.

Mycket trevlig tillställning, med god mat och bra musik.


Det "roligaste" igår var att jag träffade en barndomsvän. Vi har nog inte träffats på säkert 25 år, Marcus Starberger.

Jättekul att se han igen!


Och här en bild av jubilaren:

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards