Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Dina - 23 februari 2010 11:17

Visst det är mycket snö nu, och kallt, men det är ändå februari fortfarande och det är ändå en vintermånad.

Snön stör mig inte alls.

Det som stör mig däremot är oplogade vägar.

Och det som kommer att störa mig är allt slask som kommer att bli när det här ska smälta.

Våran tomt är helt snötäckt.

Utanför staktet är det en vall, vi har ingenstans att göra av snön längre och just nu i skrivande stund snöar det igen...

Kan inget annat än att skratta åt eländet.

Oliver är också glad, detta är andra dagen han inte kommer till skolan, gröna linjen är ju inställd...


Lite foton på hur vi bor just nu. Vårat lilla gröna hus är på väg att bli en igloo...

Taget från ytterdörren. 

Står här på gatan framför vårt hus, i höjd med vår brevlåda. Ser ni? Hela tomten är full med snö på framsidan...

Står på grannens uppfart och fotograferar vår tomt, observera hur mycket snö det har kommit där vi inte har lastat med extra, vid staketet som nätt och jämt skymtas...

Och så baksidan. Vi har gjort en gång närmast huset för att vi ska kunna ta oss till förrådet och Max ska kunna ta sig från sin stuga...

Längst bort i bild skymtas grannens tomt, hon har också en jättevall, det är snön från taket som vi har skottat ner...           

Av Dina - 23 februari 2010 00:50

Vaknade redan vid 8:30.

Min kropp värkte som aldrig förr.

Satt hela förmiddagen som i koma, ville inte/kunde inte göra något.

Ja, till kl 16:00 d vs, då var det dags att börja jobba igen...


Jag har haft en helveteshelg, med andra ord... Nja, lite trevligt var det, men det tog musten ur mig...

Av Dina - 23 februari 2010 00:38

Kl ringde strax innan 7:00.

När jag kom till jobbet visade det sig att nästan halva personalstyrkan var sjuk.

Vi blev två stycken på våningen.

Slutade kl. 16:00


Micke hämtade upp mig. Jag var tvungen att komma hem snabbt så jag kunde duscha.

Till råga på allt så blev det snöstorm lagomt till att  jag skulle åka till Skurustugan, där Mia skulle ha sin 18-årsfest.

Kommer dit, ställer mig och fixar det sista på tårtorna, hinner precis bli färdig tills gästerna kommer.


Dom ca 30 första gästerna som är bjudna till middag kommer.

Vid 23-tiden kom resten, den bara välde in folk.

Jag hade fullt upp att serva, torka upp, fylla på (snacks, alltså), plocka bort, hålla koll, säga åt, se till, ta hand om, styra upp. Fram till kl 3, då orkade jag inte mer och blåste av allt.

Började städa det värsta. Tog bussen hem kl 5. Kom knappt hem pga snöstormen.

Kom i säng 5:30. Var helt slut, hela min kropp värkte.


Jag är så glad att jag behöver bara sörja för ytterligare ett kalas för henne, när hon fyller 20, sen är det inte mitt bord mer. I´m so happy! :-)

Av Dina - 23 februari 2010 00:33

Förberedande inför Mias kalas.

Ja, efter att jag hade handlat och jobbat först.

Jobbade till kl 20:30, som tur var kom Micke och hämtade mig.

Drack en kopp te när jag kom hem och sen så satte jag och Mia igång med smörgåstårtorna.

  

Vi blev klara 00:30.

Jag var trött, men det blev jäkligt goda tårtor! :-9

Av Dina - 23 februari 2010 00:23

Jag skrev att på fettisdagen fick jag ingen semla, jag blev blåst på den.

Dom missade att skicka upp semlor på jobbet. Så jag blev utan.

Semlorna kom dagen efter, min lediga dag.

Men min snälla kollega Laila ställde genast allt till rätta.

När jag kom till jobbet så träffade jag Laila i omklädningsrummet hon sa att hon sparat semla åt mig.


Jag blev rörd!

Jag hade så bråttom att äta den så jag kunde inte posera ordentligt... :-/

  

Såhär glad var jag Laila, tack!

 

Och den här är speciellt för dig Sarah, så du kan få en aning om vad du gick miste om...

Hahaha... Trevligt! "Avföringslistorna" skymtas bakom den goda semlan...   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards