Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Dina - 14 februari 2010 22:20

Gäller f r o m 1 januari iår.

 

§ 1. Sjukdom, ingen frånvaroorsak.

Läkarintyg accepteras inte längre!

Kan du ta dig till doktorn, kan du ta dig till jobbet!


§ 2. Tjänstledig pga operation

Beviljas ej!

Varje anställd som tänker operera sig bör avstå från denna åtgärd, eftersom allt en anställd har, har vi användning för. Om något avlägsnas sänks den anställdas värde. Undantag kan göras förutsatt att lönen sänks i motsvarande grad.


§ 3. Dödsfall

Eget dödsfall accepteras som frånvaro. Arbetsgivaren bör dock meddelas två veckor i förväg så att en efterträdare kan läras in.


§ 4. Tandläkare

Vi kommer att prioritera personer med löständer. Ni kan använda internposten för att skicka tänderna till lagning istället för att ränna hos tandläkaren.


§ 5. Graviditetsfall

Rekomenderas ej.

Arbetsgivaren ska se till att preventivmedel finns till hands.


§ 6. Gynekologbesök

Sätt dig på kopieringsmaskinen, ta en bild och skicka till gynekologen.


§ 7. Psykiska problem

Tänk inte så mycket, arbeta hårdare!

Av Dina - 14 februari 2010 21:27

När jag var barn gjorde min mamma risgrynsgröt, grekisk risgrynsgröt. Det ville jag inte ha, jag ville ha svensk. Men så för några år sedan när jag var i Grekland, så hade mamma gjort grekisk risgrynsgröt igen, vid det här laget var det mååånga år sen jag åt det, och plötsligt var den god! Sen dess har jag sagt att jag ska göra den, men aldrig fått tummen ur.

Så idag gjorde jag det, och vet du vad Susanne, det blev jättegott!

  

Av Dina - 14 februari 2010 11:55

Skulle min pappa ha fyllt 69 år.

Våra tankar går till honom hela dagen!

Alltjämt saknad!

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards