Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Dina - 1 februari 2010 22:09

Ett gift par i 60-års åldern firade sin 40-åriga bröllopsdag på en lugn, romantisk liten restaurang...


Plötsligt dök en liten vacker fe upp på deras bord.

Hon sa:

"För att ni är ett exemplariskt gift par och för att ni är kärleksfulla mot varandra så kommer jag att ge er båda varsin önskan."

Hustrun svarade:

"Åh, jag vill resa runt i världen med min älskade make."

Den lilla féen viftade med trollspöt och -poof!- Två biljetter till Queen Mary II dök upp i hennes händer.

Mannen tänkte efter en stund:

"Ja, detta är väldigt romantiskt, men ett tillfälle som detta kommer aldrig igen. Jag är ledsen min kärlek, men min önskan är att ha en hustru 30 år yngre än jag."


Hustrun och feen blev djupt besvikna, men en önskan är en önskan.

Så feen viftade med trollspöt igen och poof!... Mannen blev 93 år gammal.


Sensmoralen i denna historia:

Män som är otacksamma jävlar ska komma ihåg att även feer är kvinnor...

Av Dina - 1 februari 2010 21:54

Micke och jag har i stort sett aldrig samma smak, eller rättare sagt vi vill olika.

Vill jag ha svart vill han ha vitt o s v.

Så när vi letade vardagsrumstapeter och hittade det vi har nu och båda föll för det utan tjafs blev vi lyckliga. Vi köpte det utan att gnälla över priset eftersom det uppvägde tjafset med varandra.:-)

Fem år senare, och speciellt nu i vinter då det är så mycket snö dom inte kommer åt träden, ser det ut såhär:

  

Av Dina - 1 februari 2010 21:45

Min kompis Nasrin har varit nyfiken på Hermans och idag föll det sig så att vi var båda lediga. Så vi bokade in lunch där. Vi satt där länge och väl  och avnjöt allt det goda. AnnaMaria kom förbi också, hon ville bli bjuden på lunch. Jätte gott!

Sen pratade Nasrin om att hon tappat sin ena skinnhandske, antagligen i bussen. Jag visste en affär i G:a Stan där dom just nu har extrapris på skinnhandskar så vi gick dit by foot, från Fjällgatan till Hötorget som var slutstation för vår vandring. Vi tog en sväng ner i Hötorgshallen och provsmakade allt gratis sen gick vi upp på torget och handlade frukt.

Det som bara skulle ta ett par timmar blev en heldag. Kom hem 10 minuter före Micke.

Men jag hade en mycket trevlig dag! Och vi har nu planerat in både en Ålandsresa och en Tallinresa...

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards