Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Han ligger så risigt till!

Av Dina - 31 januari 2010 20:40

En av mina väninnor har skaffat sig en ny ganska mycket yngre pojkvän.

Redan från första veckan började det osa trubbel.

Men han var samtidigt en frisk fläkt och vad är livet utan dramor, så hon har försökt hålla jämn takt med honom...

För att förklara honom så är han en 28-årig Uffe (min fd man).


Igår skulle denna friska fläkt på hockey. Innan han åkte frågade han om han fick ta med sig min vänninans hund.

Hon frågade vad han skulle med hunden till när han skulle på hockeymatch?

Han svarade att han ville ha sällskp på pendeltåget och att han skulle lämna hunden hos en kompis till honom under matchen och sen ta hunden med sig hem.

Min vännina sa att det var ok om han lovade att hålla sig nykter. Det lovade han.

Matchen skulle sluta ungefär vid 18-tiden, men för att garderas sig för förlängning så han till sin hundvaktande kompis att han kommer kl 19:00.


Vid någon halvlek så ringer min väninna för att kolla läget, hon hör då att hennes friska fläkt har ett par järn under västen. Hon surnar till. Ringer hans kompis som har hunden och ber honom att inte lämna ifrån sig hunden om pojkvännen kom dit onykter. Det lovade han. Dom skulle få sova över. Hittills var allt bra.


Kl. strax efter 19 ringer hundvakten och säger att han inte får tag på min vänninas pojkvän och att mobilen är avstängd.

Orosmoln....

Hon ringer, mobilen avstängd.

Straxt efter kl 20 ringer hundvakten igen, nu är han inte på bra humör eftersom han nu missat sin date för kvällen. Min väninna beklagar och frågar om det var nåt hon kunde göra. Dessvärre kunde hon inte åka den tiden och hämta hunden eftesom hon skulle behöva åka kommunalt vilket skulle ta en och en halv timme dit och lika mycket hem och hon kunde inte lämna sin dotter ensam så länge...


Imorse klev hon upp kl 8.00 Ringde hundvakten, som nu var på mycket dåligt humör, och frågade om han hört något. Nej. Mobilen var fortfarande avstängd.

Och eftersom det är söndag idag så var även jag på väg dit för att inta våran traditionella söndagsfrukost.


Vi satt och analyserade situationen, så som bara vi kvinnor kan, och kom fram till att inget dåligt kan ha hänt honom, utan han har hamnat på efterfest och blivit asplakat och vågar nu inte sätta på telefonen eftesom han vet att han ligger pyrt till. Och detta gör inte det hela bättre. Hundvakten ringer och dom bestämmer att min väninna ska åka dit och hämta upp hunden med en annan kompis som har bil.

Jag åker hem och min väninna åker för att hämta upp sin hund. Kl är nu ca 12:30 och fortfarande inte ett ljud från pojkvännen.


Vid 15-tiden ringer min väninna, och nu är hon orolig, kanske nåt har hänt i alla fall.

Jag, som redan sen första gången jag talade med honom fick en flashback till min exmake trodde inte det, men jag försod hennes tanke. Hade ju själv haft den en gång i tiden...


Framåt eftermiddagen har hundvakten, som inte är hundvakt längre, fått tag i pojkvännens bror och denne sa att pojkvännen sitter häktad...

Ehhh....Va?!

Min väninna ringer mig. Jag säger att hon ska ringa till dom häkterna runt där han varit och kollat. Med mig i hemmatelefon och polisen i mobilen ringer hon runt och frågar efter honom. Han finns inte på något häkte i stan.

Hon sms:ar hundvakten att ta kontakt med brorsan igen och be honom vara mer specifik, eftersom pojkvännen inte finns att finna runt Stockholm.

Brorsans svar per sms var kort och koncist: "Han sitter häktad, ringer när han kommer ut!"

Min väninna, jag och hundvakten sammanfattade det hela som Bullshit!


Min väninna som är arg och desperat tar kontakt med ett medium...

Då hundvakten säger nåt vi inte alls har tänkt på; Ålandsbåtarna....!

Naturligtvis! Dom har väl firat segern med en Ålandskryssning.

In på nätet och kolla upp alla båtar som kommer från Åland/Finland.

14:25

15:30

16:15

18:55

Var några av dom vanligaste båtarnas ankomsttider.

Vi gissade att han skulle komma med 16:15.

Vid 18-tiden ringer han...

Min väninna frågar vart han varit?

- Suttit häktat, svarade han

- Vart då? frågade hon lugn

- Kronoberg, svarade han

Ett av dom ställerna hon ringt till och som inte hade hört talas om honom.

-Jaha, svarade hon, ja, kom hem, vi ska prata....


Om han bara visste vad som väntar på honom hemma hade han nog stannat i Finland...




 
 
Alex

Alex

1 februari 2010 19:25

Hoppas han får stryk!

http://tantalexandra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards