Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Dina - 19 januari 2010 20:25

Dom flesta har nog redan hört om Viktväktarnas möte i Växjö.

För dom som inte har gjort det så var det så att ett 20-tal personer som gick hos Viktväktarna i Växjö samlades för vägning. När dom närmade sig vågen rasade golvet.

Tydligen har det här blivit världens händelse.

Många länder i Europa har tagit upp det. I USA också. Conan OBrien bla har tagit upp det i sin talkshow.

Så idag fick dom vara med i sv radio.

Tjejen från VV berättade att alla mår bra och att dom nu har fått en annan lokal att vistas i.

-Jasså, vart är det? frågade radioprataren.

- I en källarlokal med cementgolv. svarade represetanten från VV

  


Av Dina - 19 januari 2010 17:40

Igår var jag ju på marknadsundersökning, som jag fick 500 kr för.

Dom brännde natruligtvis i min väska.

Så på väg hem från doktorn idag gick jag in i centrum, bara för att kolla läget...

Jag handlade kläder för 1 470 kr men betalade endast 447,5 kr. Me like!

Det fina var att man kunde ta 2 men betalade bara för en.

Så, detta köpte jag:

  

Tjock kort kofta från 350 kr till 199 kr till 0 kr

  

Något tunnare lång kofta från 499 kr till 199 kr.

  

Nåt blusaktigt från 299 kr till 199 kr

  

Grå stickad klänning från 199 kr till 149 kr till 0 kr.

Sen köpte jag lite småplott.

Är inte det kap så säg?!

 



Av Dina - 19 januari 2010 17:33

När det var Knut ville jag ta ner julgranen.

Micke bönade och bad att den skulle få vara kvar till helgen, då skulle han plocka undan den.

Helgen kom. Jag påminnde honom om julgranen och sa att det var dags nu.

Men han skulle göra det i veckan. Inte för att han inte orkade, utan för att Micke älskar julgran.

Och han har verkligen skött den som en bebis. Varje morgon har han sprungit ut till den, den står i vardagsrummet, och tänt ljusen och givit den vatten. Varje dag.

Han har skött den så bra att den jäkla julgranen har fått skott! Den börjar ju växa?!

Vi har haft en diskussion om den och han har fått dispans till helgen. Då ska den bort, med våld om så behövs...

Hoppas ni ser skotten, dom finns alltså på hela julgranen.

  

Av Dina - 19 januari 2010 13:26

Jag har varit helt slut.

En liten effekt efter vaccinet. Fick en feberdag, lördag, men sen gick den över för att övergå i trötthet. Så fort jag har "ansträngt" mig har jag varit tvungen att lägga mig en stund...

Men nu känns det bättre.

Helgen har pga det ovannämnda varit mkt lugn.

Idag har jag varit på vårdcentralen och fått ytterligare en vecka förlängd sjukskrivning efter som den här veckan är uppbokad på Nacka rehab.


Igår på kvällen var jag också inbokad på en gruppintervju.

Det var GB-glass som kommer att komma ut med nya smaker, håll utkik.

För det fick jag 500 kr. Underbart lättförtjänt. :-)

På väg därifrån ringde Yvonne och sa att hon hade tårta kvar. Så kl 22:30 på kvällen hade vi en ljuvlig chokladtårtsfika...

  

Kom hem vid 1-tiden.

Usch, jag börjar jobba om en vecka. Måste börja lägga om mina sovvanor...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards