Alla inlägg under december 2009

Av Dina - 16 december 2009 05:32

Somnade sent, vaknade tidigt.

Kl var nog strax efter 03:30 när jag vaknade, pigg som 17.

Är inte trött längre, och hur skulle jag kunna bli det, jag tröttar ju inte ut mig precis. Men det här har rubbat min sömn. Somnar tidigast vid 2-tiden vaknar vid 4, ligger och snurrar och lyssnar på radion till 8 ungefär, då somnar jag om och sover till efter 10... och allt blir en ond cirkel.

Så, idag bestämde jag mig för att kliva upp när Micke gjorde det.

När kl närmade sig 5:30 och Micke gick stod jag i köket och fixade kaffe och slötittade ut genom fönstret.

Jag undrade varför Micke stod och skottade framför grannarna på andra sidan vägen.

Jag tittade ordentligt och såg då att det inte var Micke utan grannen Bror som bor snett mitt emot.

Han måste ha gått ut redan vid 5-tiden och börjat skotta...

Han är pensionär och har också hur mycket tid som helst.

Då slog det mig; är detta vad som väntar mig när jag slutar arbeta för gott.

Kommer jag gå upp med tuppen och skotta hos mina närmaste grannar bara för att få tiden att gå?!


Men medans jag skriver det här går det upp för mig att jag kommer aldrig bli så sysslolös.

Jag har ju mina söner... Dom kommer nog se till att deras stackars mamma kommer ha att göra, jaaaaa-a då!

Av Dina - 15 december 2009 22:14

Var på utvecklingssamtal i Olivers skola, skönt att höra att det går så bra för honom!

St Örjans skolor är dom bästa för små terrorister! :-)


Igår var jag en snabbsväng i stan, innan jag hälsade på Yvonne för middag.

Och då gick jag förbi en affär som reade uglystövlar.

idag bestämde jag mig för att åka in och köpa dem efter mötet.

Men tyvärr hade dom inte min stl, bara stora nr kvar, självklart annars hade dom väl inte reat dem så mycket... Antiklimax!


På väg mot T-banan sprang jag på Yvonne, så det blev en snabbfika på Kulturhuset.


Kom hem och lagade fiskgratäng, hemmagjord, inget fusk, den blev god.

Kinkiga Micke fick fiskpinnar.


Strax efter 20-tiden fick jag lust att ta en prommenad och Micke med (?!).

Så vi gick elljusspåret i skogen, det var helt underbart med all snö.

Jag njöt hela prommenaden!

     


Av Dina - 14 december 2009 23:48

På dansgolvet slog en 22-årig man en 31-årig man ibakhuvudet och orsakade svärta. Däremot uppstod det inga synliga skador.

BLT

 

300 skolbarn utrymdes

Ystads Allehanda

 

HD prövar manlig omskärelse.

Uppsala Nya Tidning

 

21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare.

Sydöstran

 

Annika Nordgren kritisk till hur sökande sköts.

Falköpings Tidning

 

Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv.

SDS

 

Känner sig överkörd av okänd cykelväg

DalaDemokraten

 

Klas Börjesson, länsmuseets chef, har gjort en minnesutställning över Herman Norrman, som är utsökt vackert hängd i enkel kronologisk ordning.

Jönköpings-Posten

 

Arbetslösa har rätt till dagisplats.

Aftonbladet

 

Sköterska prickas efter självmord.

Arbetet Nyheterna

 

Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld.

Aftonbladet

 

 

Av Dina - 14 december 2009 11:19

Hörde på radion imorse om ett gäng forskare.

Enligt deras studier hade dom börjat tvivla på att tomten existerar?!

Bortsett från att dom har kommit fram till att tomten har både diabetes, kolesterol och högt blodtryck, så har dom räknar ihop alla kristna familjer i världen, tagit reda på hur många barn dom har och kommit fram till, med hänsyn till tidzoner att på 24 h måste tomten för att hinna med besöka 9000 pers/s.


-Omöjligt! säger dom och börjar tvivla på tomten.


Jag säger att dom kan ta sin rapport och stoppa upp i röven!

Det har ju funkat hittills så varför börja tvivla nu?

Jag hoppas inte det var våra skattepengar som användes åt det här tramset!

  

Av Dina - 14 december 2009 00:35

Längst ner på högersida av min blogg har jag lagt in en ny funktion.

Nu kan folk i alla länder läsa min blogg!

Ja, eller, i alla fall min släkt i Grekland.

Något för er Alex och Vickan?

Av Dina - 13 december 2009 23:44

Kvällens film.

Jag har sett den förut för länge sen och då sa jag att jag inte skulle se den igen.

Men majoriteten vann och jag blev sittandes kvar i fotöljen.

Fem minuter in i filmen började jag snyfta eftersom jag redan då visste vad som komma skulle.

Jag behöver nog inte ens nämna att jag bölade på slutet...


Nu har jag tänkt, och kom ihåg att det var här ni hörde det först: Hormon TV.

Eller hur?! En kanal som bara visar roliga filmer varvat med filmer som "Föredetta kvinnors klubb" etc, såna filmer man vill/kan se när hormonerna har gjort myteri och tagit över herraväldet av din kropp.


Det här tror jag på! Det här är något vi kvinnor verkligen behöver (bland massa annat)!

HormonTV - framtidens kanal!


Men för att återgå till filmen...

Bra film, högst sevärd!

     

Av Dina - 12 december 2009 15:26

Jag försöker hålla mig borta från tv:s alla matlganingprogram.

Det händer att jag smygtittar lite på Leilas, men aldrig ett helt avsnitt.

Detta gäller alla matlagningsprogram utom ett:

Edward Bloms gästabud på tv 8.


Jag kommer förmodligen aldrig att laga 90% av hans mat men hans program är underbara.

Tillsammans med sin metor Jan-Öjvind Swah lagar dom maträtter som är lite ovanliga, en del lite bortglömda.

Men man kan inte låta bli att bli förtjust i dessa två herrar...

  

Av Dina - 11 december 2009 01:07

Jag har som bekant inte kunnat göra så mycket sen operationen.

Och så har jag haft mamma här...

Så här såg mitt gips ut efter en liten tupplur i soffan...

  

Jag känner igen sarkasm när jag ser det...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards