Alla inlägg under december 2009

Av Dina - 24 december 2009 22:22

Så här ser den ut.

Den har inte matchande kulor, pyntant proffsigt eller ser ut som ett utklipp från ett inredningsmagasin.

Nej, den finast granen är den som är pyntad med alster som barnen har dragit med sig hem från det att dom gick på dagis.

Typ såhär.

  

Tyvärr så blev bilden inte så bra, stelheten i min hand tillåter mig inte ta osuddiga bilder... :-/

Av Dina - 24 december 2009 22:01

Jag har aldrig riktigt uppskattat vårat surroundsystem förrän idag.

Och anledningen var julkonsert med dom tre tenorerna: Placido Domingo, José Carreras och Luciano Pavarotti.

Jag njöt hela konserten, jag satt förvisso ensam och övergiven i vardagsrummet, men det var det värt!

Det är så bra musik ska avnjutas!

  

Av Dina - 24 december 2009 00:45

   I höstas kom AnnaMaria med ett recept som hon hittat i någon tidning med en Jultårta.

Redan då tyckte jag den så något avancerad ut, verken jag eller Mia är ju några Leilor i köket, men vi bestämde redan då att vi skulle försöka oss på den.

Den frostiga glasyren som skulle ligga över tårtan flöt ut och såg mer ut som en snölavin som farit fram...

Det skulle vara lite riven choklad på toppen, typ i mitten av tårtan, men choklad är gott tyckte Mia och vräkte på.

Imorgon ska jag tala om om det var något att hänga i julgranen.

Hoppas för speciellt hon kämpade som 17 med den...

  

Sen skulle vi steka köttbullar.

Jag kan ju inte rulla och Mia ville inte själv så jag ropade in Oliver.

Medans han rullade hördes ett fasligt skjutandes ifrån hans rum.

Han spelade spel över nätet, när jag ropade på honom så nu var det mitt fel att han dog 30 gånger om... Stackars han, låter som ett typiskt fall för BRIS..

  

Nu börjar smärtan åter ta över, så jag ska avsluta och gå och lägga mig..

Nattinatti

Av Dina - 24 december 2009 00:27

Nu är jag äntligen av med det otympliga gipset.

Har lite svårt med rörelseförmågan i vänster handled och fingrar, dvs lillfinger, ringfinger och långfinger, eftersom dom är åtstramade, även tummen men inte lika mycket.

Mitt återbesök igår började hos ortopeden, han ställde bara några frågor och skickade mig sedan till en sköterska för att ta bort gipset.

Precis innan vi skilljs frågar han om han ska skriva ut smärtstillande.

Eftersom jag inte hade något ont alls tackade jag nej....

Något jag djupt ångrade igårkväll och imorse.

Min hand svullnade upp efter avlägsnandet av gipset och armen var torr och ful.

Efter det var det genast ner till arbetsterapeuten.

En timmes plågandes och jag menar verkligen det.

Fick så ont att jag fick kramp vid tre tillfällen.

Men jag fick beröm också, hon hade aldrig sett någon så duktig direkt efter att ha tagit bort gipset.

Det var nog därför hon blev så exalterad så hon pushade mig förmycket.

Med mig hem från rehab fick jag, förutom en skena som ska sitta på 24/7, träningsschema med olika rörelser, handikappsvertyg till att sätta på kniven när jag äter så jag kan försöka skära min mat själv...

  



Av Dina - 24 december 2009 00:11

Både rentjurar och renkor får horn på sommaren, men hanarna fäller sina i början på vintern.

Honorna behåller däremot sina horn tills de kalvat på våren.

Det betyder att alla jultomtens renar är honor. Det borde man ju ha begripit. Det måste vara kvinnor som klarar av att dra en fet karl i röda kläder runt hela jorden på en natt utan att fara vilse.   

Av Dina - 22 december 2009 08:55

Lyckodag!

Om några timmar ska jag till Nacka sjukhus och ta bort det här otympliga gipset!

Oh, I´m so happy!   


Ett litet Ps!

Det är tur att jag har frkort, annars hade det varit kört för min del...   

Av Dina - 21 december 2009 22:59

Jag fick trevligt besök idag på förmiddagen av Nasrin.

Det var bra för då slapp jag gå omkring och uppröra mig över lönekontoret, utan fick annat att tänka på.


Visiten avrundades med en uppfriskande skogspromenad med Athos.

En och en halv timma senare när jag kom hem lite lagom frusen och satte på vattenkokaren för att göra mig en kopp the, ringde det på dörren. Utanför står ett blombud...


Jag stod en stund och höll i buketten innan jag öppnade den och hoppades vid Gud att det inte skulle vara kärringarna på lönekontoret som skickat dom, för då skulle jag bli tvungen att åter ta mig ut och åka iväg till kontoret för att trycka ner buketten i halsen på dem!


Men jag slapp det, blommorna var skickade av mina arbetskamrater och jag blev glad att dom tänker på mig fast jag inte är där...

Tack så hemskt mtcket!

  



Av Dina - 21 december 2009 15:17

För ett par veckor sedan började jag undra över min utbetalning från försäkringskassan. Jag hade inte hört något ifrån dem.

Så jag ringer dem och undrar om mitt läkarintyg kommit fram?

Det hade det.

Jag påpekade att jag inte hade hört något ifrån dem och hon hänvisade till deras sida på internet när utbetalningarna sker och sa att det inte finns någon anledning för dem att höra av sig om inget var oklart. Ok, fine!

Men jag hade iallafall en obehagskänsla och ringde dem idag igen och propsade att få tala med en handläggare.

Hon tittade i min journal och allt verkade i sin ordning.

- Men borde jag inte fått en blankett av er som man fyller i tider arbetsuppgifter osv? fågade jag

- Jo...svarade hon. Har du inte fått det?

Och sen började hon knäppa på tangenterna hörde jag.

Hon återkommer till mig:

- Men du, din arbetsgivare har inte sjukanmält dig...


Va?! Jag har tills idag varit sjukskriven i sju veckor. Och eftersom det var en planerad operation så fick dom en månads framförhållning dessutom.


Så jag ringde upp mitt jobb och jag var inte på trevligt humör!

Vilken tur att jag är sambo.

Vågar inte tänka på hur det skulle vara om jag bodde själv med barnen.

Såhär innan jul...

Jag kommer inte att få några pengar innan jul. Om jag har riktigt, riktigt tur så kanske jag får det iår...


Till lönekontoret:

God Jul till er med, bitches!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards