Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Hatobjekt

Av Dina - 28 december 2009 22:09

Jag kan nog säga att dom flesta människorna,  oftast utan anledning, har någon dom stör sig på. Ett hatobjekt.

Ibland är det en person man känner, som inte nödvändigtvis har gjort dig något, men man står inte ut med människan!

Ibland kan ditt hatobjekt vara en offentlig person.

Och nu pratar jag inte om en person som man finner mindre attraktiv, eller korkad utan en person som får ditt blod att rusa upp i huvudet utan någon rimlig förklaring.

Jag har två sådana personer. Varje gång jag ser dom blir mitt innersta som tjuren Ferdinand när han satt sig på getingen.

Den ena är Tom Cruise

och den andra och värsta, Christer Sjögren.


Varför detta kom på tal nu är för att "Den sista samurajen" går på tv och jag vill inte se den p g a Tom Cruise.

Jag har sett den och filmen var bra och sevärd, men för min del gick 50% av det braiga bort pga Slaimet Tom...

Jag satt, så fort jag fick tillfälle, och störde mig på honom.

Och när vi började diskutera "hatobjekt" så visade det sig att;

Micke hade Christer Sandelin och Tomas Ledin

Mamma hade Björn Skifs

Leo hade Lill Lindfors

 

Tänk så olika man är funtad och hur man reagerar olika på olika saker, facinerande!

Vem har ni som hatobjekt? :-)


 
 
Ingen bild

Sus

28 december 2009 23:41

Man får välja flera va?

* Mona Sahlin
* Marcus Birro
* Anna Skipper
* Pål Hollender (det gör t.o.m ont att skriva hans namn! Riksäckel! Han borde stå överst!)
* Anders Björck

Ja, det får duga för nu. I övrigt är jag en mycket förlåtande, öppensinnig människoälskare. *Host, harkel*

(Jag tror att alla nämnda personer i din text och i min kommentar har något som klingar lite falskt. Kan det vara det man reagerar på?)

 
Bea

Bea

29 december 2009 00:46

Vilket intressant inlägg! Och spännande att analysera. Vilka hatar jag och varför?

Säger som ovanstående: Man får välja flera, hoppas jag?

Lotta Engberg- vet inte varför. "Uppesittarkväll" den 23 decemder... satt bara och störde mig på henne och hennes f-bannade glättighet. Joo, det har nog med glättigheten att göra.

Charlotte Perelli- Onaturligheten själv. Hur mycket smink, lösnaglar och löshår kan man plocka på sig innan man försvinner i ett berg av fejk/falskhet/onaturlighet?! Skulle vilja gå fram till kvinnan och slita av henne masken...

Jaha, var det så du såg ut på riktigt?!

Inget fel med det, MEN VAR DIG SJÄLV; SNÄLLA MÄNNISKA!!!!

Också finns det en människa i min omgivning (fast människans namn kan jag ju inte skriva här på din blogg...) som bara får mig att se rött!!! Känner AVSKY för den här personen, stör mig... Barnslig, fjantig och hualigen... STICK!!!!

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Dina

Dina

29 december 2009 00:47

Ibland kan du verkligen slå mig med häpnad!
Jag trodde DIN lista skulle vara never ending...
Jag börjar tro att förlåtande, öppensinnig, människoälskare, som din läkare sa att du skulle ha som mantra börjar kanske en aningens slå in...
Och vem fan är Pål Hollender? Måste googla! :-)

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Dina

Dina

29 december 2009 00:51

Hahaha... Bea, älskar din kommentar om Charlotte P!
Min sambo har en sjuklig böjelse för den kvinnan, han får alltid en fåning smil varje gång hon uppenbarar sig.
Jag stör mig inte på henne på det sätten, men visst skulle man vilja vrida på högtryckstvätten varje gång man ser henne...

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sus

29 december 2009 01:23

Pernilla Wahlgren, Carola, Runar och Göran Persson är Staffans irritationsobjekt. Kan absolut skriva under de tre sista i alla fall.

Och terapeuten sa inget om förlåtande och öppensinnighet utan "ta två valium och ring inte mig". :-D

 
Elinor

Elinor

29 december 2009 17:28

Hihihihi :-D

*Bert Karlsson.
*Charlotte Perelli, precis som mamma.
*Britney Spears
*Taylor Launter

Jag vet inte riktigt varför jag hatar dom, men Taylor hatar jag p.g.a hans näsa tror jag... ;)

Intressant "projekt" iallafall!
Kanske lägger in ett inlägg om det på min blogg också, om det är ok?

// Elinor (Beas dotter)

http://lousieelinor.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards