Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Tips från mansjouren!

Av Dina - 23 oktober 2009 00:10

(För jämligheten skull lägger jag in detta)


Vi karlar får alltid höra om "reglerna" som gäller från våra kvinnor. Här förljer nu några regler från oss karlar.


Våra regler som följer:

* Observera!!! Alla regler har MEDVETET numrerats med "1"!


1) Bröst är till för att tittas på och därför gör vi det. Försök inte att ändra på det.


1) Lär dig hur toasitsen fungerar. Du är en stor flicka. Om ringen är uppe, fäll ner den. Vi måste ha den uppfälld, ni behöver den nerfälld. Ni hör aldrig oss klaga över att ni har lämnat den merfälld.


1) Lördag = sportdags. Det är det samma som fullmånen eller tidvattnet. Man kan ingenting föra åt det. Med andra ord - LÅT BLI!

 

1) Shopping är inte nå´n sport. Och vi kommer aldrig att kunna tänka oss att det är det.


1) Att gapa och skrika är UTPRESSNING.


1) Fråga efter det du vill ha. Låt oss komma på det klara med detta:

* Inlindade antydningar funkar inte!

* Övertydliga antydningar inte heller!

* Uppenbara antydningar inte heller!

* Säg det rakt ut bara!


1) "Ja" och "Nej" är helt godtagbara svar på de flesta frågor.


1) Kom till oss med dina problem. Så gör vi karlar. Sympati är vad dina tjejkompisar kan visa.


1) Huvudvärk mer än 17 månader är ett problem. Sök läkare!


1) Något som sagts för 6 månader se´n eller längre tillbaks, har ingen giltighet i händelse av gräl.

Alla kommentarer blir till noll och intet efter 7 dagar.


1) Om du tycker du ser fet ut, så gör du antagligen det. Fråga inte oss.


1) Om någonting vi har sagt kan tolkas på mer än ett sätt, och det ena tolkningssättet får dig förbannad eller ledsen, så menar vi det andra tolkningssättet.


1) Du kan antingen be oss göra någonting eller så berättar du för oss hur du vill ha det gjort.

* Inte bådadera.

* Om du redan vet hur det skall göras på bästa sätt, så GÖR DET SJÄLV!


1) När så är möjligt, var hygglig och säg det under TV-reklamen.


1) Christoffer Columbus behövde inga vägledningar och det behöver inte vi heller.


1) ALLA män kan bara se i 16 färger, precis som Windows standardinställningar.

* Persika t ex, är en frukt, inte en färg. Det är pumpa också.

* Vi har ingen aning om vad malva är.


1) Om vi frågar om vad som står på och du svarar "inget", kommer vi att ta det som att inget är fel. Vi vet att du ljuger, men det är bara så att det inte är värt att käbblas om.


1) Om du ställer en fråga, som du inte vill ha svar på, ska du inte förvänta dig ett svar som du vill höra.


1) När vi absolut måste gå nå´nstans så duger det att klä sig med nästan vad som helst. Faktiskt!!!


1) Fråga oss aldrig vad vi tänker på, såvida du inte är beredd att diskutera ämnen som:

- Sex

- Sport

- Bilar


1) Du har tillräckligt med kläder.


1) Du har för många skor.


1) Jag är i form. Rund är en form.


Tack för att du läst detta; Jo, jag vet att jag får sova på soffan inatt, men visste du att män faktiskt inte har något emot det???

Det är som att campa...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards