Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Dina - 8 augusti 2009 09:58

Jag har två organ i kroppen som ofta är i kollision med varandra.

Mitt hjärta och min hjärna.

Sällan är dom överrens, det den ena vill, vill oftast inte den andra.

Oftast är det hjärtat som vinner.

Fel som hjärnan sen får rätta till. Gissa om den blir trött på det?!

Jag vill inbilla mig att med åren blir hjärnan starkare och kan tala hjärtat till rätta. Nja, inte alltid faktiskt.

Ibland i livet måste man stanna upp och fråga sig vart man är på väg? Vad vill jag? Vilket vägskäl ska jag välja?

Det är i sådana här tillfällen som jag önskar att hjärnan skulle stiga fram och ta ordförandeposten.

Det är vid ett sånt vägskäl jag befinner mig just nu. Så jag beodrade upp hjärnan, på väg mot talarstolen springer hjärtat ifatt och vilt slagsmål utbröt i korridoren.

Idag sitter jag här i sängen, mer eller mindre blind, efter som slagsmålet slog ut en massa andra organ...

Men jag tror jag börjar få allt på plats, kanske inte som jag hade velat haft det om det skulle vara 100 procentigt.

Men jag ser en komprimiss mellan förnuft och känsla.

Och det viktigaste av allt, en iskall backup plan!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards