Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Dina - 2 augusti 2009 23:50

Scenario 1:

Du kommer hem kl. 05:38 efter en fuktig kväll på stan.

Du smyger dig in genom dörren och stänger den försiktigt bakom dig.

Tar av dig skorna, utan att tända lampan.

Går i strumplästen in i köket, lirkar upp kylskåpsdörren och dricker lite juice för att fixa lite på den värsta andedräkten och vätskebalansen.

Smyger dig in i badrummet och tar endast minimalt med vattendroppar på tandborsten. Gurglar inte, men sköljer försiktigt och spottar lugnt ut.

Kissar ljudlöst utan att spola.

Klär av dig i vardagsrummet, kryper längst golvet in på sovrummet  och lirkar kroppen försiktigt under täcket.

Vad händer? Jo, där sitter frugan med fradga runt käften och skriker:

"OCH VART FAN HAR DU VARIT???!!!"


Scenario 2:

Men om du däremot vinglar hem på samma tid, prövar att träffa nyckelhålet i entrédörren, svär och lever rövare tills du tillslut får upp dörren efter att ha väckt grannen och hans hund... Drar igen dörren med en smäll, kolliderar med garderoben i hallen till tonerna av hjärtskärande smärtevrål, dunkandes i väggarna.

Klampar in i köket och river ut diverse varor ur kylskåpet, dricker högljutt ur en mjölkkartong och rapar så rutorna dallrar.

Dundrar in i badrummet och pinkar högljutt - spolar två gånger för säkerhets skull.

Borstar tänderna med kranen på fullt tryck, gurglar och sjunger samtidigt.

Vinglar mellan väggarna på väg till sovrummet, smäller upp dörren så huset skakar och vrålar:

"HÄR SKALL DET KNULLAS!!!"

Vad sker?

Jo, hon sover som en sten...

Av Dina - 2 augusti 2009 20:48

Ja, så har det låtit sen i fredags. Att idag är hans sista dag. Semesterdag, alltså. Men Micke har fått det att låta som om han ska till galgen imorgon.

Så när Micke var färdig med gräsmattan så satte han sig i hamocken med mig. Vi satt där och gungade och funderade vad vi skulle ha till middag.

Och Micke sa, för 100 gången: "Eftersom det är min sista dag idag, så kan vi väl packa ihop dricka, filt, hunden och köpa pizza och äta den utomhus."

Så, vi köpte pizza och åkte till myrsjön, dom flesta hade gått hem så det var lugnt och fridfullt där. Vi satte oss och åt vår pizza och la oss sedan en stund och lyssnade på naturen och pratade. Nu är vi hemma igen, framför varsin dator....:-)

Av Dina - 2 augusti 2009 20:35

Det är vad det har varit idag.

Jag ville egentligen ha en revanch i svampskogen då det gick så dåligt för oss sist. Men Micke ville helst inte. Och eftersom ingen av våra vänner ville följa med och plocka så bestämde vi att vi skulle ta en sväng med hojjen.

Vi åkte genom stan, ut mot Uppsalahållet, svängde av åkte mot Kista och hälsade på min morbror och moster.

Upp på sadeln igen efter en fika och vi körde mot söder och sedan hemåt.

Det var en trevlig tur. Det har inte blivit mycket åkande iår.

Hemma ägnade Micke sig att klippa gräset på bak och framsidan medans jag drack iste och löste korsord.

Jag har faktiskt ont i foten.



Av Dina - 2 augusti 2009 10:40

När man har kommit upp i ålder och tittar på sin kropp och märker att man plötsligt har "smilgropar" i låren, så bli stolt; det betyder att du har haft ett roligt sexliv! ;-)

Av Dina - 2 augusti 2009 10:28

Jag tror jag kan säga att alla i min generation har sett Staffan Westerberg och Vilse i pannkakan när vi var små.

Imorse satt jag i sängen och drack kaffe och löste korsord och lyssnade på radion. Radioprogrammets gäster var bl a Tina Törnblom och Staffan Westerberg. Det pratades om normer då och nu, familjeliv, att skaffa barn eller inte skaffa barn, förhållande etc etc.

Då säger Staffan W att förr så fanns det färdiga normer för hur man skulle göra och inte göra och dom skulle man följa. Sen berättar han om sin man.

Och jag : Va?! Är Staffan gay???!!!

Micke: Var det det "Vilse i pannkakan handlade om?

Säkert! Nu börjar jag förstå allt det där som var så främmande då.

Staffan för tusan, jag önskar du kunde ha kommit ut med det tidigare så kanske du inte hade förvirrat oss så...:-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards