Alla inlägg under juli 2009

Av Dina - 12 juli 2009 14:21

Så var det dags igen... Födelsedag.. *suck*

Ingenting jag ser fram emot längre. Förra året firade jag min födelsedag för sista gången. Numer tänker jag tillbringa dem med de närmasta sörjande.

Så; dagen började med att jag var tvungen att jobba.

Sen cyklade jag hem och familjen hade bestämt att vi skulle ha kubbturnering. Barnen mot vuxna.

Jag säger bara en sak: Vilken tur att Micke hade mig i sitt lag, han hade fortfarande stått där och försökt få ner kubben annars.

Iallafall 1-1 blev det. Sen tog hungern över och ingen ville ha revanch. Fegisar!

Iväg sen till Texas burger i Sikla en trevlig familjemiddag. Kul att alla var samlade. Numera måste man tydligen boka tid med sina barn. Det var längesen alla åt tillsammans.

Trots en mycket trevlig dag kan jag inte vara helt glad. Jag verkligen hatar att fylla år!

Vart fasiken är bromsspaken?!

Av Dina - 11 juli 2009 22:22

Om inte det redan är det, så kommer det här bli årets sommarplåga!

För mig är den inte en plåga, I love it! Men för dom som måste jobba med mig har den bilivit det. Det började med att jag häromdan började sjunga den, nu både sjunger jag och dansar den. Dansar och dansar, jag kör en riktigt jamaicamoveyourass-dance... Och jag kan inte sluta!

http://www.youtube.com/watch?v=H9xxoME-Yys&feature=related


Av Dina - 10 juli 2009 10:44

Två bögar från Tjörn ville starta en studiecirkel och sökte ekonomikst stöd hos kommunen. Föreningen ska heta "Fetta kan kvetta" sa männen.

- Så kan ni ju inte heta! Ni kan väl fundera ut ett bättre namn, kanske något där ortsnamnet ingår.

Några dagar senare hade dom tänkt ut ett nytt namn: Tjörn i röva!

Av Dina - 10 juli 2009 10:25

Och så regnade det i stort sett hela tiden.

Men det gjorde faktiskt inte så mycket, för vi hade en del att göra här hemma. Men inte hur tidigt som helst.

Jag har ända sen vi flyttade in här i huset sagt att jag ska köpa en regnmätare. Det har jag gett alla som har köpt hus/sommarställe och som inte har haft någon. Men till mig själv har jag inte köpt nån. Det skulle vi skaffa oss idag. Vi bestämde att medans barnen sov ut skulle vi åka till Ica Maxi och handla mat till ikväll och panta våra tomburkar som nu uppgick till två svarta plastsäckar.

Dom hade ingen regnmätare på Maxi så vi åkte ut till Värmdö och där började en odyssé i alla "braattha" butiker och i några andra affärer med.

Så regnmätaren blev även hinkar, nesessär, en stor bunt Wettextrasor, biabädd, djurfäll, mopp, godis och en massa andra bra att ha saker. Kul!

Sarah, köp ingen vedkorg!

Ja, det är vad som hände igår, på min lediga dag.

Ikväll ska jag jobba, men nu ska jag ut och hjälpa Micke röja bort allt skräp på altanen.



Av Dina - 8 juli 2009 11:47

Denna skylt hängde i en affär i USA, skickat till mig av min kusin Sam.

Jag tycker den är så klockren! Underbart!

Av Dina - 8 juli 2009 10:39

Klapperstensfältet.

Skulle också kunna kallas för "Ignorera Dina färden" för att sen heta "Dina, jag vore vilsen utan dig-färden".

Stora runda stenar som har rullat när inlandsisen rörde sig. Det skulle vi se på vår andra kulturdag.

Det låg inte heller så långt ifrån Sarah och Totis residens.

In i bilen och över icke färdiga vägar mot klapperstensfältet.

Sarah läste kartan. "Här vänster!" sa hon och Micke svängde vänster.

Vi kom in på en liten mysig väg med berg och skog på ena sidag och fält och berg på andra. Vackert!

1 km skulle det vara in på vägen.

"Här!" sa jag, "Jag såg en skyllt!"

Micke ignorerade. Dom andra trodde mig inte då dom inte vid det tillfället sett skylten.

"Stanna så vi får se vad som stod" envisades jag.

Noll respons. Vi körde vidare på en väg som nu verkade ändlös.

2 km, 3 km, nu diskuterades kartan. Felmärkning! Jädra Söderhamns kommun att felguida folk på det här sättet!

"Vi skulle stannat där jag sa" försökte jag igen. Ingen lyssnade.

Tillslut såg vi ingen annan lösning än att vända och köra tillbaks till huvudvägen.

Vilket i sin tur gjorde att vi var tvungna att köra förbi den lilla skylten igen.

"Stanna!" ropade jag "Så jag åtminstonde får läsa vad det stod på skylten!"

Jag hann läsa "Sag..."

Men, nej, inte stannade han.

Ut på huvudvägen och så svängde vi åt motsatt riktning.

Vi kom till en liten by som såg ut som en Vilda Västern by. Till och med en totempåle fanns uppställd.

När vi kört en bra bit på den vägen också och vi märkte att vi inte skulle komma till några kullerstenar utan var på väg till det oupptäkta, började Micke och Totis diskutera om vi skulle ge upp.  Vi vände.

Nu började även Sarah, om än motvilligt, hålla med mig om att det var nog där jag sa.

Vi körde tillbaks till vägkorsningen och Micke, som är en klok man, bestämde att vi skulle köra tillbaks till den första vägen så jag kunde få se skylten igen. Han fruktade att jag skulle tjata om det i evighet, vilket jag säkligen skulle.

Så vi körde en kilometer in på den första vägen, fram till skylten och där stod det Sagberg. Vi var rätt!

Ett hånflin kom på mina läppar. En våg av tillfredsställelse sköljde genom min kropp. Kommer han få äta upp det här? Kan han ge sig fan på! Och jag kommer att njuta varje gång....:-)

Så börjar färden uppför. Någon bra stig var det inte utan det var mer frågan om bergsklättring på sina ställen även om det inte var lodrätt.

Sarah och jag, mycket vana naturmänniskor, i flipflops...:-/

Efter att svurit en del på väg uppåt kom vi äntligen fram... Magnifikt!

Verkligen, det var så mödan värt! Fotografierna kan aldrig göra fältet rättvist. (inte mig hellre, för den delen). Men vilka vyer!

Färd nedför. Jag tror vi alla var väldigt stolta över oss själva över den färden och över att fått ta del av en sådat storartad naturupplevelse.


Igår kväll satt jag i soffan och kommer på mig själv att sitta och hånflina.

Micke la också märke till det. Jag har en flashback, sa jag.

Och det hade jag. En våg av välbehag sköljde över min kropp. Jag hade så rätt och han hade så fel och han kommer få höra det läääänge..

Jag vet inte vad som känns bäst, men jag önskar alla kvinnor en mental orgasm! ;-)





Av Dina - 7 juli 2009 00:02

Dvs lördag. Vi vaknade åt frukost och kollande i Hälsingetidningen vad för sevärdigheter vi kunde besöka. Vi bestämde oss för att åka till Växbo.

Alla hoppar in i bilen och så var vi på väg... Efter att irrat runt i otroligt vackra "bullebyar", vi var vilse, kom vi tillsist fram till Växbo och Trolldalen.

Där gjorde man lin förr i tiden och hus och verktyg finns bevarade som det såg ut, det älsta från 1600-talet och dom flesta från början på 1900-talet. Otroligt sevärt! Hur folk levde och jobbade förr, jag ska aldrig mer klaga... Nåja, inte på ett tag iallafall.

Efter att ha gått hela Trolldalen upp och ner var det dags för fika.

Vi satte oss på ett trevligt "Hembagerifik" och drack kaffe med bulle i solen, för det måste sägas, vi hade jäkligt tur med vädret! Solsken hela dagen. Vid kassan i fiket såg jag tomteklubbor, röda, och tänkte på hur länge sen det var jag åt en sådan. Flera år sen, så jag köpte en till oss alla.

Klubborna var hutlöst dyra där, men det jämnade ut sig då man fick med sig en suvenir när man gick...

Efter fikat fortsatte kulturvandringen åt motsatt riktning, fler kulturbyggnader. Ett mjöleri, kvarn kanske det heter, helt intakt. Ett öleri, minns inte vad det heter nu. En smedja, där man kunde köpa intressanta smycken som han gjort på såna där jättespikar som fanns förr. Och så fanns också Viktor där förstås... Den som inte tror på kärlek vid första ögonkast har inte sett Micke när han mötte Viktor... Än idag tindrar Mickes ögon när han pratar om Viktor.

Kvällen kom och vi åkte hem och åt tandorikyckling och ris.

Stickade en stund. Sen var kl mycket och vi gick in och la oss.

Av Dina - 6 juli 2009 23:39

Fredag morgon. Vi styrde kosan mot Söderhamn och Sarah och Totis.

Det är så trevligt att vara där, dom är så gästvänliga och trevliga och så är det så fint där!

Detta blev ett riktigt kulturbesök! Underbart!

Första gången jag var i Helsingland var för två år sedan när vi hälsade på dem för första gången och jag blev helt betagen av landskapet! Så vackert!

Det var också första gången jag var så långt upp i Sverige. Jag trodde inte att det fanns något att se ovanför Stockholm, inte nedanför heller för den delen, men så fel jag hade!

Nåväl, nu var vi på väg dit igen och både jag och Micke såg fram emot det.

Vi kom strax efter lunch och välkomnades med kaffe och smörgåsar.

På kvällen blev det grillat.

Och så fick jag hjälp att påbörja min stickning, jag ska göra något jag aldrig gjort förut, och nu är jag igång, spännande! :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards