Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Dina - 30 juli 2009 19:16

Häromdagen stod tv;n på och det var regionala nyheter. Dom intervjuvade en kvinna som på nästan tre timmar hade fått ihop 20 l kantareller.

"Det måste vara rekord" frågade reportern.

"Nä, det var igår då jag på samma tid plockade 60 l" sa kvinnan.


Om det nu finns så mycket svamp i skogen så kan man väl inte misslyckas tänkte jag och bestämde att idag skulle jag och Micke ut och plocka kantareller.

När vi strosat en bra stund och jag märkte att det inte gick något bra för oss och min fot började väka som 17 bestämde vi för att ge upp.


Den här vägen, här kan man gena, sa Christopher Columbus aka Micke och gick längre in i skogen.

"Är du säker?" frågade jag och naturligtvis var han det

När vi gått en bra bit och vi märkte att vi inte närmade oss någon väg eller stig alls upprepade jag min fråga. Micke tog fram sin iphon och GPS.

Efter ett bra tag, när vi kommit lite längre upp i skogen och han fick kontakt sa han att han visste vart han var.

Jodå! Vi kom ut i Vikingshill och fick gå längst vägen tillbaks till bilen.

Och detta blev vår skörd:

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards