Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Dina - 23 juli 2009 23:45

...som jag skev ett klokt ord. Så här kommer det ett:


Hat kommer från hjärtat, förakt från huvudet.


//Schopenhauer

Av Dina - 23 juli 2009 23:18

Igår knackade det på dörren och jag öppnade.

Utanför står det en välklädd ung man med en dammsugare.

"God morgon, sa han, har du tid att avvara några minuter jag skulle vilja demostrera det senaste högteknologiska av dammsugor."

" Nej, tack, sa jag, ingen idé jag har inga pengar, jag är pank!"

Just när jag skulle till och stänga dörren satte han snabbt foten emellan och tryckte upp dörren igen.

"Ha inte så bråttom, sa han. Låt mig åtminstonde demostrera det senaste inom marknaden."

Och innan jag hinner svara så häller han ut en hink med hästskit över mitt hallgolv och på min matta.

"Om den här dammsugaren inte får bort all den här hästlorten från ditt golv ska jag personligen äta upp det som blir kvar."

Jag tog ett steg tillbaks, tittade på honom och sa: " Jag hoppas du har en jäkligt god aptit för dom stängde av elen imorse. Vilket ord i meningen jag är pank förstod du inte?"



Av Dina - 23 juli 2009 00:18

Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en "helkväll med tjejerna". Jag sa till min sambo att jag skulle vara hemma vid midnatt, "Jag lovar!"


Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt. Omkring kl 3 på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad.


Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala 3 gånger.

Snabbt som ögat, då jag insåg att min sambo förmodligen skulle vakna till, gal jag ytterligare 9 gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom.


Nästa morgon frågade min sambo mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Han såg inte arg eller sur ut.

Pust! Jag klarade mig denna gång! Sedan sa han "Vi behöver ett nytt gökur."

När jag frågade varför, svarade han:

"Ja, igår kväll gal göken i gökuret tre gånger, sedan sa den "Oh, Shit", gal 4 gånger till, harklade sig, gal ytterligare 3 gånger, fnissade, gal två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och pruttade."


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards